Hej Jørgen
Tak fordi du gjorde mig opmærksom på AdwCleaner. Den har fanget en del malware, herunder nogle Mozilla-filer knyttet til ASK. Desværre hjalp det ikke at fjerne dem, men da Ask's toolbar tidligere har drillet mig, var det rart nok at slippe af med dem.
Norton undrer sig over, at årsagen er malware, for så har det også indvirkning på andre browsere, og rent faktisk virker Edge med det samme.
I mellemtiden har jeg været på jagt i de engelsksprogede Mozilla support-sider. Her faldt jeg over denne:
https://support.mozilla.org/t5/Firefox/ ... 08#M504569Eller på normalt engelsk: "Firefox is not displaying webpages, just a blank screen". Den er fra 2013, men beskriver rigtig godt, hvad der også er mit problem. I forløbet beskrives en række forslag til afhjælpning, som I også har prøvet, og som heller ikke virker.
Men
nu virker det, efter at jeg greb fat i det, der virkede i 2013:
1. Download en frisk Firefox til en USB-nøgle, men undlad at installere det.
2. Tænd PC'en påny, men boot med F4
3. Afinstallér Firefox via kontrolpanelet, så det slettes i registreringsdatabasen.
4. Slet mappen med gamle Firefox-data fra harddisken (jeg gemte den i papirkurven, så den kan reetableres). Så blev der pludselig slettet 6810 elementer.
5. Sluk PC'en, så der bliver renset ud i filerne
6. Tænd igen og geninstallér fra USB-nøglen. Herefter åbner Mozilla, klar til søgning, og med intakte bogmærker. Tilpas resten af Mozilla bl.a. med tilføjelser.
Som jeg ser det, har fejlen ligget i, at mappen med gamle Firefox-data åbenbart har rummet fejlen.
Men tak for hjælpen undervejs. I hvert fald har jeg fået renset ud i nogle usunde eller overflødige filer.
Erling