Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » Ny mail vil ikke sende

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: Ny mail vil ikke sende

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlæg af Nikolai E » fre 3. feb 2017 15:40

Tak for hjælpen.

Desværre har intet af det hjulpet. Så prøver noget andet :)

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlæg af Jørgen Rasmussen » ons 1. feb 2017 22:50

Hej Nikolai

Problemet kan også skyldes, at du har installeret et antivirusprogram, der skanner udgående mail. Hvis det er tilfældet, så deaktiver skanning af udgående mail.

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlæg af Kim Ludvigsen » ons 1. feb 2017 17:30

Hvis det er en firewall, der blokerer, skal du ind i firewallen og give tilladelse til Thunderbird. Bemærk, at modtagelse og afsendelse af mails er to forskellige ting, så den ene kan sagtens fungere, mens den anden blokeres. Du skal derfor tjekke, at Thunderbird har tilladelse både til at sende og hente i firewallen.

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlæg af jfm » ons 1. feb 2017 17:09

Muligvis er det er en Firewall, der blokerer.
Det kan også være, at den har kikset lidt med adgangskoder.

Prøv Funktioner -> Indstillinger > Sikkerhed -> fanen Adgangskoder
Vælg Gemte adgangskoder, få dem vist og så slet den for smtp-serveren.
Genstart TB, og den vil spørge efter adgangskoden på ny

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlæg af Nikolai E » ons 1. feb 2017 16:54

Hej Jørgen,

Ja, den har jeg fulgt fra starten af. Så alt burde være sat op som det skulle.

Re: Ny mail vil ikke sende

Indlæg af jfm » ons 1. feb 2017 16:33

Hej Nikolai
Noget tyder på, at det er SMTP der er sat forkert op.
Har du prøvet at følge denne guide:
https://www.one.com/da/support/guide/ma ... hunderbird

Hilsen
Jørgen Madsen

Ny mail vil ikke sende

Indlæg af Nikolai E » ons 1. feb 2017 16:27

Hej alle sammen,

Jeg sidder med det problem at jeg har en mail der ikke vil afsende Emails. Den vil dog gerne modtage. Den giver mig følgende fejlmeddelse:

"Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi forbindelsen til SMTP-serveren send.one.com forsvandt midt i overførslen. Prøv igen."

Mine andre emails køre dog fint. Det er ny mail jeg har sat op i dag, så den har aldrig virket. Når jeg chekcer indstillingerne ser de umiddelbart rigtige ud.

På forhånd tak
Nikolai

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/55.0.2883.87 Safari/537.36