Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » sende mail

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: sende mail

Re: sende mail

Indlæg af Jørgen Rasmussen » tors 11. jan 2018 14:12

Måske har du installeret et sikkerhedsprogram, der skanner udgående mail.
Hvis det er tilfældet, så prøv at deaktivere skanning af udgående mail.

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » tors 11. jan 2018 14:07

Jeg eller du fik det til at virke i 2 dage, nu er den gal igen. Har I flere gode forslag?
Venlig hilsen
Merete

Re: sende mail

Indlæg af Jørgen Rasmussen » man 8. jan 2018 16:57

Hvis mailserveren ikke accepterer den adgangskode, du indtaster, beder Thunderbird dig om, enten at prøve igen, eller indtaste en ny adgangskode (hvis den du lige indtastede er forkert).

Du kan se, hvilken adgangskode (og andre kontoindstillinger) du skal bruge til din mailkonto, hvis du besøger https://minesider.stofa.dk/. Log ind på siden. Klik på 'Indstillinger' på siden. Klik på 'Email'. Klik på 'Hjælp til opsætning'. Klik på 'Vis vejledning'.

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » man 8. jan 2018 15:51

Hej Jørgen
Det virker ikke. Jeg bruger den adgangskode, jeg har fået af stofa, jeg bruger den samme selv om der står ny adgangskode. Er det den rigtige adgangskode, hvor finder jeg ellers adgangskoder?
Hilsen
Merete

Re: sende mail

Indlæg af Jørgen Rasmussen » man 8. jan 2018 00:26

Jeg tror, at en eller flere filer er blevet beskadiget. Hvis du sletter filerne, vil Thunderbird generere nogle nye filer, som var programmet lige blevet installeret.
Sletningen vil fjerne alle dine gemte adgangskoder. Hvis du har flere mailkonti, så åbn vinduen med gemte adgangskoder, klik på knappen 'Vis adgangskoder', og skriv adgangskoderne ned (hvis de er der).

Sletning af filer:
Klik på menuknappen, peg på 'Hjælp', og klik så på 'Teknisk information' i menuen, der vises.
Klik på knappen 'Åbn mappe' i afsnittet Programinfo. Afslut Thunderbird.

Slet følgende filer i mappen, du lige åbnede: cert8.db, key3.db, logins.json og signons.sqlite (hvis den findes).

Start Thunderbird. Du vil blive bedt om at indtaste adgangskoder, første gang du henter og sender mail.

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » søn 7. jan 2018 23:14

Hej Kim
Der står: log in til server mail.stofanet mislykkedes.
Prøv igen indtast ny adgangskode annuler

efter jeg har skrevet ny adgangskode står der:
Afsendelsen af meddelelsen mislykkedes, der opstod fejl af meddelelsen. Kunne ikke få adgangskode til mail,stofanet.dk
meddelelsen blev ikke sendt.

Vil det hjælpe at fjerne mailbox//pop3.stofanet.dk (mailbox//pop3 stofanet.dk) fra gemte adgangskoder. Den er sidst ændret 3. januar, jeg tror det var der problemet startede?
venlig hilsen
Merete

Re: sende mail

Indlæg af Kim Ludvigsen » søn 7. jan 2018 11:55

Hej Merete

Så må vi lige prøve at starte helt fra bunden:
Gengiv ordret den fejlmeddelelse, du får, når du forsøger at sende en mail.
Gengiv den fejlmeddelelse, du får, når du prøver at sende en mal efter at have indtastet den nye adgangskode.
Kan du stadig hente mails?

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » søn 7. jan 2018 11:47

Det virkede 3 gange, nu har jeg det samme problem igen.
Hilsen
Merete

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » fre 5. jan 2018 19:09

Lige nu virker det HURRA!!. Jeg håber det holder. Tusind tak for hjælp.
Hilsen
Merete

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » fre 5. jan 2018 19:07

Tak men det virker ikke. Skal jeg slette alle gemte adgangskoder, også den fra 2013 og den det står pop3?
Hilsen Merete

Re: sende mail

Indlæg af Kim Ludvigsen » fre 5. jan 2018 16:20

Det er såmænd blot to trin:
Luk Thunderbird
Start Thunderbird

Du kan opnå samme effekt ved at slukke computeren og så starte den igen.

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » fre 5. jan 2018 15:41

Hvor gør jeg det?

Re: sende mail

Indlæg af Kim Ludvigsen » fre 5. jan 2018 15:13

Det er kun nødvendigt at genstarte Thunderbird.

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » fre 5. jan 2018 15:07

Jeg genstarter ved at genstarte hele computeren ikke?
Hilsen Merete

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » fre 5. jan 2018 15:05

Det virker ikke, skal jeg fjerne en adgangskæde fra 2013? Skal jeg fjerne alle gemte adgangskoder?
Hilsen Merete

Re: sende mail

Indlæg af Jørgen Rasmussen » fre 5. jan 2018 13:29

Du kigger under Kontoindstillinger. Du skal kigge under Indstillinger.
Klik på menuknappen. Peg på Indstillinger. Klik på Indstillinger i genvejsmenuen, der vises.

Re: sende mail

Indlæg af 44rete » fre 5. jan 2018 13:05

Når jeg går ind i sikkerhed, kommer der kun noget med digital signatur, jeg kan ikke finde noget med adgangskoder.
Hilsen Merete

Re: sende mail

Indlæg af Jørgen Rasmussen » fre 5. jan 2018 00:41

Hej Merete

Prøv følgende:
Åbn Thunderbirds indstillinger. Klik på 'Sikkerhed'. Klik på fanen 'Adgangskoder'. Klik på knappen 'Gemte adgangskoder'. Find og markér webstedet, der indeholder (smtp://mail.stofanet.dk). Klik på knappen 'Fjern'. Klik på knappen 'Luk', og klik så på 'OK' i vinduet Indstillinger. Genstart Thunderbird.
Næste gang du vil sende en mail, vil du blive bedt om at indtaste din adgangskode. Indtast den nye adgangskode.

Re: sende mail

Indlæg af Merete Frederiksen » tors 4. jan 2018 20:34

Når jeg taster ny adgangskode står der log in til servermail.stofanet.dk mislykkedes. Så står den og prøver at sende hele tiden. Jeg kan godt modtage mails og min webmail virker også.
Venlig hilsen
Merete

Re: sende mail

Indlæg af Kim Ludvigsen » ons 3. jan 2018 16:26

Hej Merete

Hvad sker der, når du prøver at indtaste den nye adgangskode? Hvis du får en fejlmeddelelse, så giv os den nøjagtige tekst.

Kan du hente mails?

sende mail

Indlæg af Merete Frederiksen » ons 3. jan 2018 13:30

Jeg kan ikke sende mail. Der står jeg skal skrive ny adgangskode. Jeg har fået ny adgangskode fra Stofa, hvad skal jeg gøre?
svar gerne på mail mkfrederiksen@stofanet.dk

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36 Edge/16.16299