af Kim Ludvigsen » tors 19. apr 2018 10:13
Hej Per
Med Jørgens løsning undgår du, at de bliver markeret som spam. Her en forklaring på, hvorfor det er nødvendigt med den løsning:
Spamfiltret benytter forskellige kriterier for at prøve at finde ud af, om en mail er spam. Og her har det en del at sige, hvordan mailen er sendt. Spam sendes typisk i store portioner ad gangen med specielle programmer, og det samme gælder for nyhedsbreve af forskellige slags, hvorfor de har en større risiko for at havne i et spamfilter.
Filtret kigger også på indholdet i mailene, og jeg kan forestille mig, at det bl.a. ser på, om der er mange links, og hvordan linkene er udformet. Og sikkert også, om der er benyttet sporings-bugs i mailen. Hvis nyhedsbrevene har for meget tilfælles med spammails, vil de blive markeret som spam.
Markeringen som ikke-spam skulle så trække den anden vej, men det har åbenbart ikke været nok til at tippe vægten.
Hej Per
Med Jørgens løsning undgår du, at de bliver markeret som spam. Her en forklaring på, hvorfor det er nødvendigt med den løsning:
Spamfiltret benytter forskellige kriterier for at prøve at finde ud af, om en mail er spam. Og her har det en del at sige, hvordan mailen er sendt. Spam sendes typisk i store portioner ad gangen med specielle programmer, og det samme gælder for nyhedsbreve af forskellige slags, hvorfor de har en større risiko for at havne i et spamfilter.
Filtret kigger også på indholdet i mailene, og jeg kan forestille mig, at det bl.a. ser på, om der er mange links, og hvordan linkene er udformet. Og sikkert også, om der er benyttet sporings-bugs i mailen. Hvis nyhedsbrevene har for meget tilfælles med spammails, vil de blive markeret som spam.
Markeringen som ikke-spam skulle så trække den anden vej, men det har åbenbart ikke været nok til at tippe vægten.