Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » efter opgradering d. 23. maj

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: efter opgradering d. 23. maj

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors 24. maj 2018 12:23

Tak for tilbagemeldingen, det kan jo være andre kan have glæde af løsningen.

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Gæst » tors 24. maj 2018 12:16

nu har jeg prøvet at ændre ..@faabva mail konto fra POP3 til IMAP, og det virker tilsyneladende OK.
Så hvis I ikke hører mere fra mig, får I tak for kampen sammen med mig.
Hans Christiansen

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 10:02

Jeg vil kontakte foreningen. Min mail ligger tilsyneladende på en gammel ordning (jeg var blandt de første, der fik mail-konto i 2004), og jeg vil prøve om den kan flyttes til deres nye server

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 09:59

det med mail der "driller" har jeg også tænkt på. Jeg kan få adgang til mine mail fra faabva.dk på mail2web.com, som jeg oprettede for 14-15 siden, så jeg kunne få mine mails, når jeg var ude at rejse (jeg har senere oprettet hotmail og Gmail, så jeg kan få andre mails).
Jeg har kigget på listen over mails fra den 23. , og der var ikke nogen særligt store filer. Slettet alle. Dem der var relevante at gemme, havde jeg videresendt til min Gmail-konto.

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors 24. maj 2018 09:52

Hej Hans

Jeg har tidligere overvejet, om det kunne være foreningen, der havde ændret indstillinger, selvom det så skulle være lidt pudsigt, at det var sket samtidig med, at du opdaterede. Jeg besøgte deres hjemmeside, men kunne ikke finde en vejledning derinde.

Har du opsat serverindstillingerne som i den vejledning, du har liggende?

Du kan evt. kontakte deres support for at høre, om de har ændret noget, eller om de kan regne ud, hvad der er galt - det kan jo også være deres system, der er nede.

Det er lidt specielt, at du rent faktisk får forbindelse til serveren, men at du så ikke kommer videre. Det får mig til at tænke på, om der kan ligge en mail på serveren, som kan drille. Det har vi vist tidligere oplevet. Hvis du har adgang til webmail, så prøv at logge ind og se, hvad der ligger af mails. Hvis der ligger en mail, som du ikke skal bruge, så prøv at slette den.

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 09:51

nej - jeg deaktiverede "dynamisk firewall"

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Jørgen Rasmussen » tors 24. maj 2018 09:50

Prøvede du et fjerne tilladelsen til Thunderbird i firewallen, som Kim foreslog?

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 09:44

hvordan kan jeg sende vedhæftede filer til dig - som viser min opsætning og antenneforenings vejledning - så du kan måske kan finde nogen fejl ?

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 09:42

nu har jeg - langt om længe - prøvet at deaktivere firewallen i Norton Internet Secury - og prøvet at hente mail fra faabva.dk - med samme timeout-resultat

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 09:33

nej - desværre ikke

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors 24. maj 2018 09:30

Fint, så er det spændende, om det gør en forskel.

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 09:27

nu fandt jeg den rigtige vej til at ændre timeout

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 09:20

Tak for anonymiseringen .
jeg kan ikke finde "avanceret" under menuen: Menuen Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Generelt -> Avancerede indstillinger. ???

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors 24. maj 2018 08:52

Du kan prøve at ændre hvor lang tid der går, før forbindelsestiden udløber. Standard er 100, det kan du prøve at ændre til 300. I nedenstående indlæg, kan du se, hvordan du ændrer værdien:
viewtopic.php?f=2&t=7524#p38991

P. S. Jeg har anonymiseret din mailadresse i de tidligere indlæg. Vi behøver ikke at kende den for at kunne hjælpe, og der er en risiko for at spammere kan indhøste den og sende spam til dig, når den ligger frit på en hjemmeside.

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 08:38

jeg kan sende mail fra **@faabva.dk
Når jeg prøver at hente mail står der på proceslinien i nederste hjørne "tilsluttet mailfaabva.dk" - og højre side ere der en grøn bjælke, og efter nogen tid kommer der en fejlmeddelelse "forbindelsestiden til serveren mail.faabva.dk er udlølbet"

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors 24. maj 2018 08:28

Det kan stadig være firewallen. Sådan en kan blokere/tillade programmer, eller den kan blokere/tillade porte. POP3 bruger en anden port end IMAP (hvis ellers de andre to konti er IMAP-konti).

Hvis du fortæller lidt nærmere om, hvad der sker, når du prøver at hente mail på POP3-kontoen og giver os eventuelle fejlmeddelelser kan vi måske bedre gennemskue, hvad der sker. Fortæl også lige, om du kan sende mail fra kontoen - det foregår via en anden port og protokol end modtagelse af mails, og de to ting fungerer derfor uafhængigt af hinanden.

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 08:17

Jeg tror ikke, at firewall er årsagen, for Thunderbird har ikke problemer med hotmail og Gmail - det er kun POP3 mailen

Re: efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Kim Ludvigsen » tors 24. maj 2018 08:07

Det er sandsynligvis din firewall, der blokerer. Det er ikke altid den slags programmer kan genkende Thunderbird og andre programmer efter en opdatering.

Prøv at tjekke indstillingerne i firewallen og tillad Thunderbird at passere.

Hvis Thunderbird allerede har tilladelse, så fjern tilladelsen. Start så Thunderbird, og giv tilladelse, når firewallen spørger.

efter opgradering d. 23. maj

Indlæg af Hans Christiansen » tors 24. maj 2018 07:58

i går morges kom der en automatisk opdatering af Thunderbird. Siden da har jeg ikke kunnet få forbindelse til min POP3 mail ***@faabva.dk hos Faaborg Vest Antenneforening.
Problemet er på min bærbare og/eller Thunderbird. For jeg kan godt hente mail vedr. ***c@faabva.dk til min mobil-tlf. via Wi-fi.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/66.0.3359.181 Safari/537.36