Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » Mine kalenderdata og opgaver er væk...

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: Mine kalenderdata og opgaver er væk...

Re: Mine kalenderdata og opgaver er væk...

Indlæg af Stegemüller » søn 19. aug 2018 14:06

Hej igen

Jeg har fået mail om nyt indlæg, men jeg kan ikke se det. Og jeg har refreshed min browser mange gange.

Det er da temmelig ærgerligt.

Re: Mine kalenderdata og opgaver er væk...

Indlæg af Stegemüller » søn 19. aug 2018 13:50

Jørgen!!!

Du er simpelthen fantastisk.

Jeg har alle mine ting igen, og jeg har endda re-installeret Nuvola, så alt er, som det skal være. Hvor er jeg glad og lettet. Tanken om ikke at kunne se kalender og opgaver var slet ikke til at bære.

Tusind millioner tak.

Re: Mine kalenderdata og opgaver er væk...

Indlæg af Stegemüller » søn 19. aug 2018 13:38

Hej Jørgen

Tusind tak for dut svar. Jeg prøver det du foreslår og vender derefter tilbage.

Re: Mine kalenderdata og opgaver er væk...

Indlæg af Jørgen Rasmussen » søn 19. aug 2018 13:35

Hej Hanne

Du kan prøve følgende:
Afinstaller Lightning og deaktiver Nuvola. Genstart Thunderbird.
Åbn fanebladet med tilføjelser. Kontrollér, at der ikke er nogle forekomster af Lightning.
Åbn vinduet Indstillinger i Thunderbird. Klik på 'Avanceret', og klik så på fanebladet 'Generelt'. Klik på knappen 'Avancerede indstillinger…'. Det åbner vinduet about:config. Klik på 'Jeg lover at være forsigtig!'.
Indtast extensions.installedDistroAddon.{e2fda1a4-762b-4020-b5ad-a41df1933103} i søgefeltet i vinduet about:config. Højreklik på resultatet nedenunder og vælg Nulstil. Luk vinduet about:config. Klik på OK for at lukke vinduet Indstillinger. Genstart Thunderbird.
Enten er Lightning blevet installeret, eller du bliver spurgt, om du vil beholde Lightning. Hvis det sker, så klik på knappen Behold.

Mine kalenderdata og opgaver er væk...

Indlæg af Stegemüller » søn 19. aug 2018 12:26

Hejsa

Jeg er virkelig på den. TB har været brudt ned, men kom op at køre igen, da Kim Ludvigsen anviste en tidligere version. (jeg ved ikke lige, hvordan jeg ser versionen).

Mit theme er Nuvola.

Kim skriver:
”Lightning 5.4, som du kan hente her:
https://addons.thunderbird.net/da/thund ... /versions/”

Den har jeg hentet, men alle mine kalenderdata og opgaver er væk. Jeg kan heller ikke oprette en ny opgave eller en ny begivenhed. Det er kun rammer ude til højre, der vises.

Jeg har backup på alle hverdage, men for mig ser det ud til, at Kaspersky fejler, så jeg intet får ud af at gendanne data.

Jeg indlæser calender-data og jeg kan se de to .sql-filer. i mappen C:\Users\HBS\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\zql320d9.default\calendar-data

Jeg ha ikke Googlekalender eller lignende, så det må være en lokal kalender.

Jeg ved ikke, om I har brug for flere oplysninger.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0