Skriv et svar: Thunderbird & Lightning » Thunderbird (v. 60.8.0): Punktet “Seneste” under rullemenuen

Hvis du skal beskrive et problem, kan et skærmbillede ofte være en god hjælp. Læs evt. guiden Hvordan uploader jeg et billede.

For at hindre automatisk spam, beder vi dig svare på dette simple spørgsmål.
  • :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
  • BBkode er slået TIL
    [img] er slået TIL
    [flash] er slået FRA
    [url] er slået TIL
    Smilies er slået TIL
Udvidet visning

Emnegennemgang: Thunderbird (v. 60.8.0): Punktet “Seneste” under rullemenuen

Re: Thunderbird (v. 60.8.0): Punktet “Seneste” under rulleme

Indlæg af Nikolaj Lunøe » tirs 13. aug 2019 17:27

Mange tak!

Det virkede perfakt! :D

Re: Thunderbird (v. 60.8.0): Punktet “Seneste” under rulleme

Indlæg af Jørgen Rasmussen » tirs 13. aug 2019 16:10

Hej Nikolaj

Du kan prøve at slette eller omdøbe en fil i Thunderbirds profilmappe.
Filen indeholder bl.a. en oversigt over seneste mapper og besøgte links. Hvis du sletter filen, vil menupunktet "Seneste" være helt tomt, indtil Thunderbird lærer, hvilke mapper du benytter. Sletningen vil så at sige medføre en nulstilling af menupunktet.

Klik på menuknappen i Thunderbird, peg på "Hjælp", og klik så på "Teknisk information". Det åbner fanebladet "Teknisk information". Klik på knappen "Åbn mappe" i afsnittet "Programinfo" i fanebladet, du lige åbnede. Afslut Thunderbird. Slet eller omdøb filen panacea.dat. Start Thunderbird.

Thunderbird (v. 60.8.0): Punktet “Seneste” under rullemenuen

Indlæg af Nikolaj Lunøe » tirs 13. aug 2019 14:27

Kære eksperter –

Så har jeg igen fået et lille problem ― denne gang med Thunderbird.

Når jeg klikker på rullemenu’en “Gem” (på mail-linjen ― hedder den vist) kan jeg vælge at gå videre i tre retninger: (1) “Seneste”, (2) “Local Folders” og (3) “Feeds & blogs.”

Den første af disse muligheder (“Seneste”) plejede så at vise en liste over de mapper, jeg senest har gemt e-mails i. Vældig praktisk, da dette gør gemme-processen nemmere og hurtigere.

Men siden den seneste opdatering (og jeg ved ikke, om “synderen” er en Windows- eller en Thunderbird-opdatering) har punktet “Seneste” været låst ― og viser kun de samme to muligheder (“2019” og “Sendt”).

Jeg har så prøvet at af-installere og gen-installere Thunderbird ― men det hjalp ikke.

Er der andet, jeg kan forsøge, for at løse dette lille problem?

(Jeg bruger version 60.8.0 på en Windows 10 64-bit computer.)

Med venlig hilsen
Nikolaj Lunøe

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101 Firefox/68.0