Firefox » 'Firefox Hjælp' i searchbar

Iris4

'Firefox Hjælp' i searchbar

Indlægaf Iris4 » fre 2. aug 2013 13:53

Jeg blev hijacked af Qvo6 i forgårs, men mener jeg fik skidtet fjernet ved at have ladet et specielt program fjerne det. Nu står der tilbage 'Firefox Hjælp' i search-bar'en, og kan ikke fjerne det og sætte Google på. Jeg sender en fil med. Det er kun det, der står. Fjernede alle de andre, for var blevet så forvirret af at se det 'Qvo6' i search-bar'en og på 'home-ikonet'. 'Fjern' knappen virker ikke. SKAL den ikke det?!

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:22.0) Gecko/20100101 Firefox/22.0
Vedhæftede filer
search bar.png
Se oppe foroven på search-baren. Er det et Firefox-ikon? Har Windows 8, hvis det har noget at sige.

Iris4

Re: 'Firefox Hjælp' i searchbar

Indlægaf Iris4 » fre 2. aug 2013 14:12

Iris4 skrev: Jeg blev hijacked af Qvo6 i forgårs, men mener jeg fik skidtet fjernet ved at have ladet et specielt program fjerne det. Nu står der tilbage 'Firefox Hjælp' i search-bar'en, og kan ikke fjerne det og sætte Google på. Jeg sender en fil med. Det er kun det, der står. Fjernede alle de andre, for var blevet så forvirret af at se det 'Qvo6' i search-bar'en og på 'home-ikonet'. 'Fjern' knappen virker ikke. SKAL den ikke det?!

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64; rv:22.0) Gecko/20100101 Firefox/22.0

Fandt ud af at fjerne det - hentede bare en 'tilføjelse', og så virkede 'fjern'- knappen!

peterp

Re: 'Firefox Hjælp' i searchbar

Indlægaf peterp » fre 4. okt 2013 00:45

Sikke en flik bruger, det mindste man kunne gøre, var at skrive løsningen :-(
Hvilken "tilføjelse" skal man bruge? Jeg har nemlig fået et lignende problem.
Og det er blevet løst ved at rette genvejen til Firefox, her var der nemlig tilføjet URLen til Qvo6
Jeg prøvede først dette, men det virkede ikke :-(
1. Firefox orange button>help>Troubleshooting Information
2. Under Application Basics, click Open Containing Folder
3. there will be prefs.js, user.js and sessionstore.js
4. Delete all 3 files
5. restart and done.
M.v.h. Peter