Firefox » Firefox fryser

henning

Firefox fryser

Indlægaf henning » lør 5. dec 2015 13:16

Ofte når jeg er på Golfbox og DMI fryser Firefox. Jeg har nu vænnet mig til at køre NULSTIL FIREFOX og periodevis sletning af 'gamle Firefox filer', hver gang jeg skifter internet adresse (lidt bøvlet)

Hvad kan der gøres for at få rettet disse fejl?

mvh

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:42.0) Gecko/20100101 Firefox/42.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Firefox fryser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 5. dec 2015 14:04

Prøv at deaktivere hardwareacceleration.
Åbn Firefox Indstillinger. Klik på Avanceret -> Generelt. Fjern fluebenet ud for indstillingen Brug hardwareacceleration hvor muligt.
Kontroller om dine plugins er opdaterede: https://www.mozilla.org/da/plugincheck/ Bemærk, at siden viser muligvis et forkert resultat for pluginnet til Adobe Reader.
Hilsen Jørgen

Henning

Indlægaf Henning » lør 5. dec 2015 18:13

Hej Jørgen Rasmussen

Har for første gang i meeeeeeeeeeget lang tid kunne køre fejlfrit med Firefox....TUSIND tak for dit råd

mvh

Henning

Indlægaf Henning » lør 5. dec 2015 22:42

Hej igen Jørgen

Pludselig var jeg tilbage i (dårligdom)igen; men jeg kan ikke forklare hvilke sider der er kriminelle. Jeg har checket hvad du har foreslået; men er er der flere tricks i ærembarnet?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 6. dec 2015 00:12

Læs artiklen Firefox fryser eller svarer ikke - Sådan løses det: https://support.mozilla.org/da/kb/firef ... loeses-det
Hilsen Jørgen

Henning

Indlægaf Henning » søn 6. dec 2015 09:10

Jeg skal nok læse artiklen. Jeg har dog fundet fejlen. Fluebenet kommer på igen og så er jeg jo lige vidt. Hvordan saver jeg versionen så den har de 'settings' jeg har bedst om?

Mvh.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 6. dec 2015 13:16

Når du har fjernet fluebenet, skal du lukke fanebladet Indstillinger.
Med mindre du nulstiller Firefox, skulle Firefox kunne huske dit valg.
Hilsen Jørgen

Henning

Indlægaf Henning » man 7. dec 2015 15:48

Hej Jørgen.

Selvfølgelig bliver Firefox 'resat' ved en nulstilling (gik det også op for mig). Firefox har kørt upåklageligt i 2 dage nu så......:-)
Jeg er selv 'gammel' IT-konsulent/mainframe og undrer mig således over at man beder almindelige brugere om at checke/holde øje med programmets CPU- og RAMforbrug som en fejlårsag?

Mvh