Firefox » Automatisk opgradering af FF--

Knitter

Geografisk sted: Holstebro

Automatisk opgradering af FF--

Indlægaf Knitter » lør 12. mar 2016 22:02

--har jeg slået fra. Jeg fik en aut. opgradering til FF, 45.0, og blev nødt til at gendanne PC til en tidligere dato for at få fjernet noget, der ligner SpeedDial, men ikke er det, og så få SD tilbage. Jeg har i flere år været glad bruger af SD, men det nye, der er indbygget i FF, med genveje til senest besøgte sider kan jeg ikke bruge til noget. Jeg har 5 faneblade i SD, der vedrører forskellige emner, og den har jeg vænnet mig så meget til at bruge, at jeg nødig vil undvære den.
Men det ville da være fint, hvis SD blev integreret i FF, så en opgradering ikke deaktiverede den, som det sker med andre tilføjelser.
Hvor kan jeg læse om det nye, og hvordan man skal bruge den? For jeg bliver nok på et tidspunkt nødt til at opgradere.
Jeg kører med Win7, 64bit, ultimate.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:44.0) Gecko/20100101 Firefox/44.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Automatisk opgradering af FF--

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 12. mar 2016 23:55

Den "nye", der er indbygget i Firefox, er langt fra ny. Jeg går ud fra, at du har en udvidelse installeret der hedder SD. Med den installeret har du ikke bemærket, at Firefox har fået indbygget funktionen med fliser i nye faneblade.
Hvorfra har du udvidelsen DS? Har du kontrolleret, om der er en opdatering til den?
Der findes også en udvidelse, der hedder Speed Dial: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/speed-dial/

I denne artikel kan du læse mere om fliserne: https://support.mozilla.org/da/kb/siden ... tilpas-den
Hilsen Jørgen

Knitter

Indlægaf Knitter » søn 13. mar 2016 01:39

SD=SpeedDial
Det er så den sidste opgradering, der deaktiverer min SpeedDial, som jeg har hentet fra Mozillas egen side med tilføjelser. Jeg har 3 startsider.
Alle mine genveje forsvandt, og jeg kunne ikke regne ud, hvordan jeg kunne få dem tilbage uden at gendanne PC. Nu tør jeg jo næsten ikke at forsøge at opgradere til 45.0
Med de fliser i FF, kan man der have flere faneblade?
Jeg vedhæfter lige et screenshot, så du kan se, hvordan det ser ud.
Vedhæftede filer
SpeedDial.jpg

Regmos

Indlægaf Regmos » søn 13. mar 2016 07:46

Du kan udskyde problemet.

Skriv about:config i adresselinien => Enter => lov at være forsigtig => skriv (kopier herfra) xpinstall.signatures.required => dobbeltklik på resultatet for at sætte den til false => luk vinduet og aktiver SD igen.

Det er dog kun en stakket frist. Fra FF 46 skal alle tilføjelse være signeret. Der er ingen mulighed for at omgå det, så du kan blot håbe at SD's udvikler tager sig sammen.

Alternativt kan du skifte SD ud med f.eks Superstart.

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/super-start

Jeg har brugt den i et par år. Den fungerer fint, og den er signeret.
Mvh Regmos

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 13. mar 2016 13:36

Jeg har ikke noget problem ed SpeedDial. Hverken når xpinstall.signatures.required er true eller false.
Hvis tilføjelsen bare er deaktiveret, kan du prøve at aktivere den eller geninstallere den.
Hvis du ser advarslen "SpeedDial kunne ikke verificeres til brug i Firefox og er blevet deaktiveret" under udvidelsen i fanebladet Tilføjelser, så følg Regmos råd.

Det er ikke nødvendigt at gendanne din PC til et tidligere tidspunkt. Du kan bare installere version 44.0.2 oven i version 45.0, hvis det bliver nødvendigt. https://support.mozilla.org/da/kb/insta ... af-firefox
Hilsen Jørgen

Knitter

Indlægaf Knitter » søn 13. mar 2016 14:05

Mange tak for hjælpen, begge to. Jeg må jo snart lære, ikke at blive så glad for tilføjelser. sidst det skete var med Rainlendar, som blev deaktiveret ved en opdatering. Da fik jeg også hjælp af Regmos.
Jeg vil prøve med enten FF's indbyggede (har den faneblade?) eller Superstart (faneblade?)
Jeg har flere hundrede bogmærker, som jeg har opdelt i mapper efter kategori, men det er jo noget nemmere at have de mest brugte på fliser.

Regmos

Indlægaf Regmos » søn 13. mar 2016 16:35

Velbekomme 8-)

Knitter skrev: ...Superstart (faneblade?)...

Ikke faneblade, men du kan lave grupper.

Billede

Alt foregår med træk og slip. Træk et felt hen over et andet, og hold det er et øjeblik, så oprettes der automatisk en gruppe. Hvis du fortryder, klikker du bare på gruppen, og trækker feltet ud igen.

Felternes indstillinger/opførsel/navn styres med de små animerede ikoner øverst i hvert felt. Bemærk også højreklik => Føj fanen til Superstart muligheden.
Mvh Regmos