Firefox » se dr. web-tv og video

bentebaker

se dr. web-tv og video

Indlægaf bentebaker » fre 12. aug 2016 17:26

windows vista 21 it. da chrome ikke længere undertøttede min pc valgte jeg firefox, som jeg desværre ikke kan få til at fungere rigtigt. jeg er en gammel kne på 75 år såjeg har brug for hjælp, da jeg bor i spanien og ser en del dr nyheder samt deadline hvilket ikke har kunnet lade sig gøre med firefox. jeg har lst at man skulle prøve at gå ind i indstillinger og slå acceleration fra men stadig står billede stille og flytter sig når jeg røre ved pegepinden - hvad kan jeg gøre for at få det til at virke, da jeg ellers må downloade en anden brwoser, foreløbig har jeg brugt 3 dage på det og er klar ver det nok er mig der er dum.
venlig hilsen bente

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:43.0) Gecko/20100101 Firefox/43.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: se dr. web-tv og video

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 12. aug 2016 18:25

Hej Bente

Så vidt jeg kan se, bruger DR Flash til at vise TV-udsendelser. Du skal derfor have installeret et plugin til Flash.

Gå ind på denne side med din Firefox:
http://www.adobe.com/dk/software/flash/about/
Hvis du allerede har Flash installeret, vil du få vist en boks, der hedder "Version information", hvor du kan aflæse versionsnummeret på Flash. Hvis du allerede har Flash installeret, så spring resten over, og vend tilbage her.

Hvis du ikke har Flash installeret, så gå ind på denne side med din Firefox:
https://get.adobe.com/flashplayer/

I afsnittet "Optional offer" skal du fjerne fluebenet - vigtigt! Ellers får du lidt for meget med.
Klik herefter på knappen "Install Now".
Efter et par sekunder åbnes en dialogboks, klik på knappen "Gem fil".
Nu hentes installationsprogrammet.
Når filen er hentet, skal du klikke på den store pil i værktøjslinjen. Det åbner en rude, hvor du kan se den hentede fil, den hedder noget i stil med "flashplayer22_ga_install.exe". Klik på filnavnet. Alternativt kan du finde og starte filen i mappen "Hentede filer", der vist ligger i mappen "Dokumenter".
En dialogboks åbnes, klik på knappen "Kør" for at starte installationen.
Følg vejledningen i installationsguiden.

Jeg kan ikke lige huske, om Firefox skal genstartes, før Flash virker, men det får du vist en besked om, hvis det er tilfældet. Herefter burde du kunne se video på DR i din Firefox.
Mvh. Kim

bente baker

Indlægaf bente baker » lør 13. aug 2016 10:37

hej kim
takfor dit råd, men desværre hjalp det ikke
mvh bente

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 13. aug 2016 11:17

Hej Bente

Havde du Flash installeret i forvejen?

Hvis du ikke havde Flash, men du installerede Flash efter min vejledning, så prøv atter at besøge denne side:
http://www.adobe.com/dk/software/flash/about/

Får du vist boksen "Version information" med versionsnummeret på Flash?
Mvh. Kim