Firefox » MozBackup

Victor Christensen

MozBackup

Indlægaf Victor Christensen » fre 26. aug 2016 13:22

Hej
Kan MozBackup anvendes i Windows 10 ?

Victor

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:48.0) Gecko/20100101 Firefox/48.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: MozBackup

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 26. aug 2016 13:46

Ja, det burde det. Programmøren skriver på sin hjemmeside, at der er kendte problemer med Backup, og at man bruger programmet på egen risiko, men det har ikke noget med Windows-versionen at gøre.

Har du en speciel grund til, at du vil bruge MozBackup? I vore dage indeholder Firefox funktion Sync, hvor dine bogmærker og andre Firefox-data gemmes på nettet. Dermed kan du altid gendanne dine Firefox-data enten på samme computer eller på en ny computer, ligesom du reelt kan få synkroniseret dine bogmærker m.m. mellem flere computere, så du altid har de samme bogmærker osv. på alle computere.

Sync er nemmere og mere sikkert end MozBackup, fordi backuppen gemmes sikkert hos Mozilla.
Mvh. Kim

Frank1972

Indlægaf Frank1972 » fre 26. aug 2016 14:11

Jeg har selv brugt Mozbackup i lang tid, og har ikke oplevet problemer - heller ikke i Win10 :-)
Som Kim skriver lagres din Sync backup hos Mozilla, men hvis du i forvejen (ligesom jeg) har online backup af filer/dokumenter, så er sikkerheden i Mozbackup fuldt på højde med Mozilla's Sync ;-)

Victor Christensen

Indlægaf Victor Christensen » lør 27. aug 2016 13:41

Hej, og tak for svar.
Mit problem er nok lidt mere besværligt. Det er min kones bærbare der er problemet. Den var blevet noget halvgammel (var med WIN 7), sendte den rep. hvor Win 7 blev geninstalleret, alt andet blev slettet, men jeg havde forinden
kopieret bogmærker og adressebøger over på et USB stik. Nu er det endt med at hun fået en ny laptop med WIN 10, hvor både Firefox og Thunderbird er installeret, så hvis jeg installerer MozBackup og sætter USB stikket i og kører geninstalleringen, vil det så fungere ?

som altid tak for god service

Victor

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 27. aug 2016 14:01

Ja, det skulle det gøre.
Mvh. Kim