Firefox » WOT - Web Of Trust - bør man fjerne denne tilføjelse?

erik_lykk

WOT - Web Of Trust - bør man fjerne denne tilføjelse?

Indlægaf erik_lykk » tirs 15. nov 2016 14:53

Hvordan forholder man sig på Firefox til tilføjelsesprogrammet Web Of Trust?
Råder I brugerne til at slette tilføjelsen, efter at det åbenbart er kommet frem, at det ikke er troværdigt, og at folkene bag sælger brugernes data?

Er Avast - som sendte vedhæftede advarsel mod brugen af WOT overhovedet til at stole på?

I hvert fald har jeg flere gange modtaget pop-up-opfordring til at droppe Firefox og gå over til en - i Avasts optik pålidelig browser, nemlig Chrome ...

Min mistanke om, at Google har en stor pose penge med i spillet her er svær at ryste af sig.

WOT - advarsel imod fra Avast.jpg

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:49.0) Gecko/20100101 Firefox/49.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: WOT - Web Of Trust - bør man fjerne denne tilføjelse?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 15. nov 2016 15:32

Måske advarslen skyldes, at den tyske TV-station NDR har lavet en undersøgelse, der viser, at WOT videresælger indsamlede oplysninger. Det fortalte de her for et par uger siden. WOT har ikke ønsket at kommentere NDR's oplysninger.
https://en.wikipedia.org/wiki/WOT_Servi ... acy_issues

Jeg har endnu ikke set en officiel kommentar fra Mozilla, men tilføjelsens side er tilsyneladende fjernet fra Mozillas tilføjelsesside. I henhold til Google, skulle den findes her:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/a ... sing-tool/
men det resulterer bare i en "side ikke fundet".

Jeg tror, du har ret med hensyn til avast!, Chrome og penge. Jeg har tidligere anbefalet avast! som sikkerhedsprogram, men det gør jeg ikke mere, fordi de begyndte at medlevere Chrome, hvis man ikke var opmærksom på at fjerne et flueben. Den slags er måske fint nok for mange andre programmer, men ikke for et sikkerhedsprogram, der skal forhindre uønskede programmer. Men det er selvfølgelig bare min mening.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 15. nov 2016 15:45

Jeg har på et tidspunkt brugt Avast, så jeg kender godt den funktion, der kan advare brugeren mod tilføjelser. Jeg slog funktionen fra, efter den flere gange foreslog, at fjerne tilføjelser, jeg brugte dagligt. Jeg ville ikke lade andres vurderinger af mine tilføjelser være afgørende for, om de skulle afinstalleres eller ej.
Hilsen Jørgen

Regmos

Indlægaf Regmos » ons 16. nov 2016 17:15

Jeg har droppet WOT for flere år siden.
Bedømmelserne er, for en stor dels vedkommende, baseret på tilfældige brugeres sym-/antipatier, og for mig at se, fuldstændig værdiløse.
Når der så oven i købet rejses tvivl om deres troværdighed, ser jeg slet ingen grund til at beholde den.

Hvis du gerne vil have en "web bedømmer", så kig på Bitdefender Traffic Light
Den er udviklet af et førende sikkerhedsfirma
Mvh Regmos