Firefox » Ih, hvor er det irriterende

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Ih, hvor er det irriterende

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 17. dec 2016 15:20

Jeg har brug for at lufte min frustration. For nogle måneder siden, fik vi en ny funktion i Firefox, som jeg ikke ved, om I andre har opdaget - det tog lidt tid, før jeg fandt ud af, hvad der skete:

I stedet for at rulle en enkelt side, når man klikker et tomt sted i rullefeltet over eller under rullebjælken, så rulles der til det tilsvarende sted på siden.

Det betyder, at man fx lynhurtigt kan rulle ned til bunden eller den nederste del af en side ved at klikke nederst i rullefeltet - eller hvor på siden man gerne vil rulle til i en fart. Ih, hvor er et smart, og ih, hvor er det irriterende, at det ikke virker på samme måde i andre programmer!

Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Ih, hvor er det irriterende

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 17. dec 2016 16:04

Hej Kim

Den funktion du beskriver, gælder vist kun for programmer, der understøtter GTK3 (Linux). I programmer, der understøtter GTK2, vil et midterklik medføre det samme hop.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Ih, hvor er det irriterende

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 17. dec 2016 17:13

OK, det vidste jeg ikke. Det er en utrolig smart funktion, som jeg bruger mange gange hver dag. Og hver gang jeg kommer til at klikke for at bruge funktionen i andre programmer, som fx min tekstbehandler, så irriteres jeg noget så grumme.

Du har lige reddet min dag - og mange kommende dage, for nu prøvede jeg lige med et midterklik i min tekstbehandler, og det virker sør'me. Skønt!
Mvh. Kim