Firefox » dobbelt firefox

SEP

dobbelt firefox

Indlægaf SEP » lør 31. dec 2016 14:32

Hej jeg lukker Firefox inden jeg går til næste link for ikke at de skal kunne se hvad jeg har kigget på andre steder, nu spørger jeg kunne i ikke lave en dobbelt Firefox, så næste link bliver åbnet uden kendskab til det forgående
I gamle dage hvor man brugte modem der var meget langsom var det en fordel at browserne kunne huske siderne men i dag hvor de fleste har 50 til 100 mbits
syntes jeg det bedste er ingen historie der skal opdateres
mvh. og Godt nytår

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: dobbelt firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 1. jan 2017 20:28

Hvem er det, der ikke skal kunne se, hvad du har kigget på?

Du kan sagtens indstille Firefox til ikke at gemme sider i hukommelsen, omend det vil betyde længere indlæsning af siderne - også selvom du sidder på en hurtig forbindelse.

Der er også flere andre ting, du kan gøre for, at ikke andre skal kunne se forskellige ting. Men at vide, hvad vi skal anbefale dig, skal vi vide, hvad det helt præcist er, du vil undgå. De forskellige løsninger har alle forskellige bivirkninger, som du måske ikke er interesseret i.

Er det annoncører, der ikke skal kunne se, hvilke andre sider du har været på?
Er det en i din husstand, der ikke skal kunne se de besøgte sider?
Er det den besøgte hjemmeside, der ikke må kunne se, hvor du har klikket på et link til siden?
Eller noget helt andet? Prøv at beskrive det ønskede så udførligt som muligt - begrund også hvorfor du vil forhindre det, da du måske kan have misforstået problemet med "overvågningen".
Mvh. Kim

SEP

Indlægaf SEP » man 2. jan 2017 16:21

Hej Kim
det jeg gerne vil have er at cookies er tilladt indtil Firefox lukker og sletter alt på nær password, nu hver gang inden jeg klikker på et nyt link lukker jeg min browser og starter den igen

Forestiller mig at når jeg går ind og handler i en butik at hver gang jeg køber noget eller står stille og kigger nærmere på noget bliver det registreret så er det når jeg er færdig med at handle vil jeg gerne tage alle disse mærkater af og smide dem i skrællespanden inde jeg aflevere varerne i bilen, hvorefter jeg kan gå i den næste butik og handle uden mærkater

Reklamer kan jeg ikke lide; men vil gerne kunne finde det jeg søger når der er behov for det og ikke før
Mvh.SEP

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 2. jan 2017 17:08

Lige først: Cookies kan kun læses af det websted, der har placeret dem. Det næste websted kan altså ikke se de cookies, som det forrige websted har sat.

Der er så en ekstra krølle i form af tredjeparts-cookies. Her kan tredjeparten læse sine egne cookies, uanset hvilket websted de er placeret på. Det er typisk annoncører og statistikker, der benytter tredjeparts-cookies.

Det skal tilføjes, at de pågældende tredjeparts-cookies ikke kan se hvem du er, de kan blot se, at det er den samme computer placeret i fx København, der nu besøger et andet websted, der fx også har en reklame fra det reklamenetværk. Kort sagt, cookies er ikke farlige, hverken for sikkerhed eller for privatliv.

Denne artikel forklarer, hvordan du automatisk får slettet cookies, når du lukker Firefox:
https://support.mozilla.org/da/kb/aktiv ... er-cookies
Mvh. Kim

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Indlægaf nesager » man 2. jan 2017 23:16

Hej.
Det eneste der helt sikker ,er at lade være med at bruge internettet. :)
Mvh.

SEP

Indlægaf SEP » ons 4. jan 2017 09:34

Det er ikke godt at alt bliver registeret på længere sigt forsvinder friheden

Vil ellers sige tak, har altid brugt Mozilla firefox til pc, til mobilen har jeg hentet den nye firefox beta, den virker også godt, den gamle var ikke god

Tak for svarene
Mvh SEP

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Indlægaf nesager » ons 4. jan 2017 10:04

Hej
Du har ret angående det med at blive registeret.men hvis man passer lidt på går det nok.Har også brugt Firefox på PC i lang tid.
Med hensyn til Telefon og Tablet bruger jeg Chrome da jeg synes det virker bedre.Firefox er slem til at hænge,og deres Beta udgave vil jeg ikke bruge,bruger af princip ikke Beta udgaver af hverken det ene eller andet program
Mvh.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. jan 2017 10:34

SEP skrev: Det er ikke godt at alt bliver registeret på længere sigt forsvinder friheden

Man skal nok skelne mellem, hvad der registreres, og hvem der registrerer det. Jeg kender flere, der synes, jeg er paranoid med hensyn til sikkerhed, men lige netop cookies er jeg fuldstændig ligeglad med.

Det er langt, langt værre, hvad man deler af personlige oplysninger, når man bruger en mobiltelefon. Her kan uvedkommende ikke kun se, at man måske opholder sig i København, de kan se, at man var i Havnegade nr. 25 kl. 11:00 til 11:30. Det har dog ikke så meget med browseren at gøre (hvis man undlader positionsdeling) men mere med de apps, man installerer.

Hertil kommer brugen af Facebook og Google, som virkelig kan indsamle oplysninger - og de behøver ikke bruge cookies.
Mvh. Kim