Firefox » Et script er optaget

Frida107

Et script er optaget

Indlægaf Frida107 » ons 1. feb 2017 17:44

Hej

Jeg har en PC, som efterhånden er 5-6 år gammel. På det seneste er jeg begyndt rigtig ofte at støde på det problem, at når jeg bruger Firefox, så popper der en besked op om, at et script er optaget. Jeg aner ikke hvad dette betyder. Det er sådan set ikke problemet i sig selv - problemet er, at når jeg så klikker "stop script" eller "fortsæt" så låser min computer fast. Jeg har desuden oplevet det samme et par gange med Explorer.
Er der nogen, der kan hjælpe?

Venlig hilsen
Frida

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Et script er optaget

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 1. feb 2017 18:28

Problemet skyldes et script på en af de websider, du har åbnet.

Mange websteder bruger JavaScript til at lave avancerede funktioner, det gælder fx Gmail. Det er typisk Javascript, som kræver lidt ekstra af computeren, og det betyder, at hvis computeren ikke har kræfter nok, går scriptet i stå eller tager for lang tid om at svare. Du får så vist den pågældende meddelelse, hvor du kan vælge at stoppe scriptet eller lade det fortsætte.

Problemet behøver ikke kun at være en langsom computer, det kan også skyldes at du har andre ting, der bruger computerens kræfter (fx en udvidelse i Firefox), eller det kan skyldes problemer med forbindelsen til internettet.

Prøv i første omgang at starte Firefox i fejlsikret tilstand. Hvis problemet ikke opstår i fejlsikret tilstand, er det sikkert en udvidelse, som "stjæler" computerens kræfter, så der ikke er nok til overs til scriptet på websiden.

Læs mere om fejlsikret tilstand her:
https://support.mozilla.org/da/kb/loes- ... t-tilstand
Mvh. Kim

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Indlægaf nesager » ons 1. feb 2017 20:02

Hej .
Undskyld at jeg lige trænger mig på.
Kim du skriver dette i dit svar til Frida 107
Citat.Mange websteder bruger JavaScript til at lave avancerede funktioner, det gælder fx Gmail. Det er typisk Javascript, som kræver lidt ekstra af computeren, og det betyder, at hvis computeren ikke har kræfter nok, går scriptet i stå eller tager for lang tid om at svare. Du får så vist den pågældende meddelelse, hvor du kan vælge at stoppe scriptet eller lade det fortsætte.
Jeg har en Gmail mail tilknyttet til FF Eller sagt på en anden måde .Den kan åbnes fra min start side,men jeg har ingen længere,kan det have indflydelse på det jeg har spurgt til i min tråd "" Åbn e TB ""
Mvh.
Ps. Tilføjer lige den her
Vedhæftede filer
GMAIL.png
GMAIL.png (1.51 KiB) Vist 796 gange

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 2. feb 2017 06:57

Hej nesager

Script-problemet i Firefox påvirker ikke Thunderbird.
Mvh. Kim

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Indlægaf nesager » tors 2. feb 2017 08:37

Hej,
Jeg åbner min Gmail fra min browser .altså på startsiden, som er Google.
Jeg har en anden mailadr.tilknyttet Thunderbird.
Jeg kunne vel bare have begge mail i Thunderbird.
Mvh.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 2. feb 2017 09:11

Hej nesager

Ja, du kan godt have begge mailadresser i Thunderbird. Men det var måske bedst at vente med det, til du har fået løst dine nuværende problemer. Hvis vi skal skrive mere om dine nuværende problemer, så gør det i det "gamle" emne, så vi ikke forurener dette emne.

Hvis du skal have hjælp til at oprette din Gmail-adresse i Thunderbird, så opret et nyt emne.
Mvh. Kim