Firefox » LastPass efter opdatering af Firefox

queen

LastPass efter opdatering af Firefox

Indlægaf queen » tirs 14. feb 2017 20:45

Håber her er hjælp at hente :-)
Når Firefox laver en update, så er der problemer med LastPass - jeg skal lave et login hver gang jeg kommer ind i Firefox, som er min foretrukne browser.

Hvis jeg går i Chrome er der ingen problemer.

Jeg har søgt i Firefox forum og kan se andre har samme problem.
Har skrevet til LastPass Support og fået svar - men det hjælper ikke.

Har I hjælpsomme drenge et trix ?? Gider ikke Chrome som min browser :-(

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: LastPass efter opdatering af Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 15. feb 2017 14:20

I kontoindstillingerne kan man angive, om der skal indtastes adgangskode ved start af Lastpass i browseren. Umiddelbart ville jeg tro, at det burde fungere ens i begge browsere, men man ved jo aldrig. Prøv at tjekke kontoindstillingerne - det skal gøres via deres webside:
https://lastpass.com/?ac=1&opensettings=1&lang=da-DK

Klik på Show Advanced Settings
Find afsnittet Re-prompt for Master Password, og tjek, om du har mærke/flueben ud for nogle af valgene. Hvis du har, så prøv at fjerne dem.
Mvh. Kim

queen

Indlægaf queen » tors 16. feb 2017 13:03

Hej Kim
Jeg havde en afmærkning i første linie - det havde desværre ingen virkning at slette den !!

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 16. feb 2017 15:42

Hvad sagde LastPass' support?

Når jeg starter Firefox, skal jeg ikke indtaste koden, men første gang jeg går ind på et websted, hvor jeg har angivet "Kræv genindtastning af adgangskode" på webstedets indstillinger i LastPass, så skal jeg indtaste koden. Du har vel ikke et websted, der åbnes sammen med Firefox, og som har sådan en indstilling i LastPass?
Mvh. Kim

queen

Indlægaf queen » tors 16. feb 2017 21:05

Hej Kim
nej, det har jeg ikke - jeg skal bare logge ind hver gang jeg går i firefox hvilket jeg ikke skulle før den sidste Firefox opdatering, det samme var sidste gang der var en update, men da løst problemet sig i løbet af 1-2 uger.

Support de "siger" en hel masse om 3 parts og tillad cookies Lastpass, men alt det de er kommet med i de 3 sidste mails har jeg som indstillinger.

Så nu er den sidste mulighed at slette Firefox helt og slette alt vedr. Firefox - men Kim så er spørgsmål hvordan gør jeg uden at miste alle mine bogmærker.

Jeg sidder lige nu og tænker måske jeg kunne slette alt i Firefox vedr. lastpass, men hvordan gør jeg det ordentlig uden der er rester tilbage af lastpass i Firefox??

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 16. feb 2017 21:16

Hvis problemet løste sig selv sidste gang, kan det måske skyldes en opdatering af LastPass? Hvis problemet skyldes en fejl i Lastpass, hjælper det ikke noget at geninstallere Firefox.

Men du kan prøve at nulstille Firefox. Det vil fjerne alle udvidelser og deres data, og det vil ændre visse indstillinger tilbage til standardindstillingen. Bogmærker og adgangskoder (Firefox' adgangskodehusker) berøres ikke. Du kan læse mere nulstilling af Firefox her:
https://support.mozilla.org/t5/L%C3%B8s ... /ta-p/9124
Mvh. Kim

queen

Indlægaf queen » tors 16. feb 2017 22:05

Hej igen
Jeg prøvede lige et lidt "slapt" forsøg inden jeg ville gøre som i dit link. :-)

Slettede alt i Firefox vedr. lastpass - slettede så lastpass med Revo / avanceret (sidst havde jeg brugt standard)

Genstartede>installerede Lastpass til Firefox fra "Get Free link" login med min betalte kode - herefter det samme i Chrome

Yes, Yes - nu ser det ud som om den selv aktiverer lastpass, når jeg starter Firefox - håber selvfølgelig det fortsætter :-)

Atter en stor tak til dig Kim for du stod mig bi :-) :-)