Firefox » Digital post og java virker ikke

Kulu

Geografisk sted: Århus

Digital post og java virker ikke

Indlægaf Kulu » man 27. feb 2017 18:36

Jeg kan ikke mere logge ind på digital post (borger.dk). Har læst, at nyeste Firefox (51+) ikke mere understøtter Java, som er nødvendig for at komme på digital post.

Er det rigtig forstået, og er der løsningsmuligheder?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:51.0) Gecko/20100101 Firefox/51.0
Vh Kurt

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Re: Digital post og java virker ikke

Indlægaf nesager » man 27. feb 2017 18:41

Hej.
Det kan jeg ikke forstå.
Jeg bruger Firefox,og den kan fint gå på både Netbank og borger,har ikke Java på computeren-Bruger Firefox 64 bit
Mvh.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 27. feb 2017 18:52

Hej Kurt

Java bruges ikke længere til at logge på med NemID. Giv os den nøjagtige fejlmeddelelse, og forklar også gerne, hvad du ser på skærmen, når du forsøger at logge ind. Fortæl, fx om du får vist login-boksen til NemID.

Fortæl os også , om du kan logge på din netbank - netbank og Borger.dk bruger begge NemID til login, så hvis det virker det ene sted, bør det også virke det andet sted.
Mvh. Kim

Kulu

Indlægaf Kulu » man 27. feb 2017 19:08

Prøv at læse denne side om Java og Firefox og NemID.
https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/ ... refox.aspx
Bl.a.: "De fleste brugere af Firefox, vil kort tid efter den 7. marts opleve, at deres browser automatisk opdateres til version 52, som ikke kan bruge Java. Dermed er login ikke mulig hos NemID tjenesteudbydere, som stadig kun bruger Java"
Jeg har p.t. FF 51.0.1 og Java er ikke mere implementeret i FF
Vh Kurt

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 27. feb 2017 19:36

Hej Kurt

Hvis man vil logge ind på borger.dk med en nøglefil, så skal man bruge Java. Firefox understøtter ikke Java fra version 52. Men du bruger ikke version 52.

Det er muligt at logge ind på borger.dk og de fleste (hvis ikke alle) netbanker uden brug af Java. Det har det være i mange måneder.

Svar venligst på Kims spørgsmål.
Hilsen Jørgen

Kulu

Indlægaf Kulu » man 27. feb 2017 22:08

Kim Ludvigsen skrev: Hej Kurt

Java bruges ikke længere til at logge på med NemID. Giv os den nøjagtige fejlmeddelelse, og forklar også gerne, hvad du ser på skærmen, når du forsøger at logge ind. Fortæl, fx om du får vist login-boksen til NemID.

Fortæl os også , om du kan logge på din netbank - netbank og Borger.dk bruger begge NemID til login, så hvis det virker det ene sted, bør det også virke det andet sted.

Kunne logge ind på Borger.dk med Opera, men ikke med Firefox. Fik i første omgang meddelelse om teknisk problem og blev henvist til sider om Java. Kunne godt logge ind på netbank i FF. Sidst på dagen kunne jeg igen logge ind på Borger.dk i FF - så det er åbenbart dér det tekniske problem har ligget, og ikke i FF (endnu) som teksterne viste.
Vh Kurt