Firefox » Fejlmelding på internetsider

Hanne B

Fejlmelding på internetsider

Indlægaf Hanne B » ons 19. apr 2017 19:23

Firefox vil ikke oprette forbindelse til flere internetsider. Får besked om at udbyderen af siden ikke har konfigureret siden korrekt og at jeg risikerer at få stjålet mine oplysninger. Det er bla. på Citrix, som jeg ofte bruger i arbejdsøjemed.
Jeg må nu i stedet bruge microsoft edge og er lidt ærgerlig over det. Er ellers glad for at benytte Firefox, men har intet valg p.t. Er det er problem I kender til og kan det løses?
Vh Hanne Blomhøj

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101 Firefox/52.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Fejlmelding på internetsider

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 19. apr 2017 19:27

Hej Hanne

Kan vi få den præcise fejlmeddelelse? Hvis siden med fejlmeddelelsen indeholder et link til flere oplysninger, så klik på det, og fortæl os, hvad der står der.
Mvh. Kim

Hanne B

Indlægaf Hanne B » tors 20. apr 2017 20:08

Hej Kim
Der kommer en henvisning til siden i dette link. Problemet opstår kun når jeg vil logge på via Firefox. Ikke med Edge.

https://support.mozilla.org/da/kb/hvad- ... kke-sikker
Kan se at du har været med til at udfærdige denne side.

Vh Hanne

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 20. apr 2017 20:29

Hej Hanne

Du skal klikke på knappen Avanceret på siden, hvor du oplyses om blokeringen. Så får du en mere præcis fejlmeddelelse.

Når nu du nævner Citrix og arbejdsøjemed, så er min mistanke, at den mere præcise fejlmeddelelse er "SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER", og at de sider, du prøver at få adgang til, findes på intranettet. I så fald kan du ignorere advarslen. Hvis du på blokeringssiden eller på den avancerede side får mulighed for det, kan du oprette en undtagelse for siderne.

Hvis de blokerede sider ikke er på intranettet, men på internettet, så vend tilbage. Ligeså hvis du får vist en anden fejlmeddelelse efter at have klikket på knappen Avanceret.
Mvh. Kim