Firefox » Oversætter(e) søges

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Oversætter(e) søges

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 4. maj 2017 12:25

Har du lyst og evner til at oversætte forskellige Mozilla-programmer? Eller kender du nogle, som gerne vil hjælpe med at sørge for, at Firefox, Thunderbird og andre Mozilla-programmer fortsat kan findes på dansk?

Efter at jeg har oversat i over 10 år, er det på tide at lade andre tage over. Tidsmæssigt er opgaven til at overse; jeg plejer at bruge mindre end en time om ugen. Jeg har stået for oversættelsen af flere forskellige ting (se nedenfor), men du kan sagtens vælge fx kun at oversættelse et enkelt program.

Hvis du har lyst, kan du få tildelt nogle strenge til prøveoversættelse, så du kan se, om det er noget for dig, og så vi andre kan se, om du passer ind på holdet. Du kan selvfølgelig få al den hjælp, du har behov for i starten, ligesom vi også har en række værktøjer, der kan hjælpe dig med oversættelsen.

MozillaDanmark består i øjeblikket af følgende personer:
Jakob - oversætter Firefox, Firefox til iOS og læser korrektur.
Jesper - står for det tekniske med hensyn til hjemmesider osv.
Jørgen - oversætter hjemmesider og læser korrektur.
Kim - oversætter Lightning, Thunderbird, Firefox til Android, fællesstrenge til alle programmer og læser korrektur.

Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0
Mvh. Kim

.Bente

Re: Oversætter(e) søges

Indlægaf .Bente » fre 12. maj 2017 15:51

Jeg kan godt give en hånd med

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Oversætter(e) søges

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 12. maj 2017 16:01

Hej Bente

Det lyder godt! Jeg arbejder på at lave en guide til oversættere, som jeg regner med at have færdig efter weekenden. Vi skal også lige have et overblik over, hvilke opgaver vi har - der er lidt mere, vi kan bruge en hånd til, end det som jeg slipper.

Hvis du sender mig din mail-adresse i en mail til kim@kimsside.dk, vil jeg kontakte dig, når vi har noget klart.
Mvh. Kim