Firefox » Firefox-browser og Bing

mosen02

Firefox-browser og Bing

Indlægaf mosen02 » man 8. maj 2017 09:07

Jeg har installeret en IRISPen Executive 7, kan det være at programmet ikke virker rigtigt med Firefox, jeg får følgende svar fra Iris-help:
(Google oversættelse)
"Oversættelsesfunktionen kræver en internetforbindelse, da den bruger Bing oversætte.

Hvis du har forbindelse til internettet, og oversættelsesfunktionen stadig ikke virker, betyder det, at IRISPen-applikationen bliver blokeret af en firewall. I dette tilfælde skal du tilføje en undtagelse for at give IRISPen Air adgang til internettet."

Jeg har prøvet at fjerne begge firewall, dvs Win. og Bullguard. men kommer stadig ikke igennem. :?:

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

mosen02

Re: Firefox-browser og Bing

Indlægaf mosen02 » man 8. maj 2017 10:04

Jeg kan nu se at Bullguard har givet IRISPen adgang til internettet, men tilsyneladende er der stadig ikke "hul" igennem.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 8. maj 2017 10:25

Jeg tror ikke, det har noget med Firefox at gøre. Hvordan fungerer oversættelsen - vises den på en hjemmeside eller i IRISPen-programmet?
Mvh. Kim

mosen02

Indlægaf mosen02 » man 8. maj 2017 12:42

Oversættelsen virker overhovedet ikke. I programmet er der 2 felter, det ene viser det der er scannet ind, på det sprog det drejer sig om, i det andet felt skulle den valgte oversættelse komme frem, men det er helt blankt.
For at programmet kan virke, skal der være adgang til internettet, da det som sagt bruger "Bing" til oversættelsen.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 8. maj 2017 12:54

OK, så har det ikke noget med Firefox at gøre. Og det er sandsynligvis en firewall eller lignende, der blokerer. Du nævner både Win og Bullguard, har du normalt begge aktiveret?

Der er ingen grund til at have mere end én firewall, tværtimod. Har du flere firewalls, kan de drille hinanden, og det bliver også sværere at foretage fejlfinding, som fx når et program ikke kan få lov at gå på nettet. Jeg har desværre hverken tjek på den indbyggede firewall i Windows eller Bullguards firewall, så jeg ved ikke, hvad du skal gøre for at forhindre, at de blokerer for IRISPen.
Mvh. Kim

mosen02

Indlægaf mosen02 » man 8. maj 2017 14:50

Både Win. og Bullguard har på alle andre områder virket samtidig årevis uden problemer, begge tillader at IRISPen har adgang.
Alt undtagen oversættelse fungerer som det skal. Men tak for at du forsøgte at hjælpe.