Firefox » Flash Player generer langvarige scripts i massevis

Gonzo1966

Flash Player generer langvarige scripts i massevis

Indlægaf Gonzo1966 » tors 1. jun 2017 17:57

Jeg har helt mistet lysten til at bruge Firefox, efter at det her problem er stukket helt af. Jeg har prøvet at slå noget halløj fra et par steder, men det bliver kun værre og værre. Det kan tage en halv til en hel time, før den side, jeg vil ind på, bliver tilgængelig. Kan det virkelig passe, at man ikke kan bruge konstellationen Firefox/Flash Player på en lidt ældre maskine? Håber, der sidder en redningsmand derude, som kan løse mit problem :D

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0
Vedhæftede filer
Firefox and Flash Player fucks up.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Flash Player generer langvarige scripts i massevis

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 1. jun 2017 18:02

Sker det på alle sider med Flash? Hvis det kun sker på nogle sider, så giv os adressen til en side, hvor du oplever problemet.
Mvh. Kim

Gonzo1966

Indlægaf Gonzo1966 » tors 1. jun 2017 18:40

Tak for dit svar, Kim.
Jeg oplever det på sider, som ebay.com og dba.dk, men kongen af langvarige scripts er https://www.dr.dk/tv/oversigt.

Venlig hilsen
Søren

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 1. jun 2017 18:51

Hej Søren

Jeg kan ikke se en Flash på DR's side. Kan vi få et link til en specifik side med en drillende Flash? Kopier adressen fra adressefeltet herind.

For øvrigt, nu skriver du "script". Et script kan også drille, men det er noget andet end et Flash-plugin, så hvis scripts også driller, er der to ting, der driller.

Prøv også lige, om du oplever samme problem på en af de drillende sider, hvis du besøger den med Internet Explorer. Det kan hjælpe os med at finde ud af, om det er Firefox, der er problemer med, eller om det er din computer eller netforbindelsen.
Mvh. Kim

Gonzo1966

Indlægaf Gonzo1966 » tors 1. jun 2017 19:32

Hej Kim.
Jeg er desværre ikke så klog udi de dybere ting bagved, men når man klikker sig ind på de forskellige tv-programmer, går fejlen amok. F.eks. https://www.dr.dk/tv/se/stem-cell-unive ... mceller#!/
Internet Explorer melder ind i mellem, at et langvarigt script forhindrer en side i at blive indlæst, men det er vand ved siden af problemet på Firefox. Jeg har slået hardwareacceleration fra under indstillinger/avanceret/generelt, og i Flash Player ved at højreklikke på flv-videoen, som vist på de vedhæftede billeder. Det reducerer problemet noget, men ikke tilstrækkeligt.
Venlig hilsen
Søren
Vedhæftede filer
Aktiver Hardwareacceleration.jpg
Flashplayer indstillinger.jpg
Hardware-acceleration 1.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 1. jun 2017 19:40

Hardwareacceleration er normalt en god ting, så det bør kun slås fra, hvis der er problemer med grafikkortet/-driveren. Det kan der selvfølgelig godt være i dit tilfælde, men det plejer vist at vise sig på andre måder.

Bruger du en trådløs forbindelse? Hvis det er tilfældet, og du har mulighed for at koble på nettet via et kabel, så prøv lige, om det gør nogen forskel.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 1. jun 2017 19:53

Måske hjælper det, at deaktivere Flash Protected Mode.
https://support.mozilla.org/da/kb/adobe ... -i-firefox
Hilsen Jørgen

Gonzo1966

Indlægaf Gonzo1966 » tors 1. jun 2017 20:08

Hej Kim.
Jeg er online med et kabel. Min mistanke er, at browsere og plugins i dag er gearet til nye maskiner. Og således sløver og lacker på maskiner, der er noget ældre. Det er først blevet et problem det seneste halve år.
Tak, Jørgen, det vil jeg prøve :D

Venlig hilsen
Søren