Firefox » Usikker forbindelse på lokalt netværk

gelinde

Usikker forbindelse på lokalt netværk

Indlægaf gelinde » ons 7. jun 2017 09:19

Jeg anvender en enhed på mit netværk, hvor jeg anvender den lokale ip-adresse for at se enheden, men da der anvendes adgangskode til siden, får jeg meddelelse om at forbindelsen er usikker, hvordan kan jeg undgå dette, så jeg kan gemme adgangskoden, uden at skulle indtaste den hver gang?
der findes ingen certifikat til siden, så den vej kan jeg ikke "åbne" den.
vh Gelinde

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Usikker forbindelse på lokalt netværk

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 7. jun 2017 10:21

Jeg forstår ikke helt dit problem. Du skriver, at det er en enhed, du vil have adgang til. Får du adgang til enheden via en hjemmeside?

Du nævner også certifikat. Certifikater bruges kun til websider med kryptering (adressen starter med https), og det burde ikke være aktuelt på en lokal side.

Du får ikke du åbnet en linje øverst på siden med tilbud om at huske adgangskoden?

Prøv at give os den nøjagtige fejlmeddelelse.

Har du prøvet, om det virker i en anden browser, fx Edge eller Internet Explorer?
Mvh. Kim

gelinde

Re: Usikker forbindelse på lokalt netværk

Indlægaf gelinde » ons 7. jun 2017 11:06

Kim Ludvigsen skrev: Jeg forstår ikke helt dit problem. Du skriver, at det er en enhed, du vil have adgang til. Får du adgang til enheden via en hjemmeside?

Du nævner også certifikat. Certifikater bruges kun til websider med kryptering (adressen starter med https), og det burde ikke være aktuelt på en lokal side.

Du får ikke du åbnet en linje øverst på siden med tilbud om at huske adgangskoden?

Prøv at give os den nøjagtige fejlmeddelelse.

Har du prøvet, om det virker i en anden browser, fx Edge eller Internet Explorer?

Ja, men der bliver jeg ikke tilbudt at gemme, på trods af at funktionen er slået til.