Firefox » Side med foto i stedet for relevante net-sider : Hvorfor?

Gong

Side med foto i stedet for relevante net-sider : Hvorfor?

Indlægaf Gong » tors 13. jul 2017 19:28

Efter seneste automatiske opdatering forsvandt henvisninger til andre for mig relevante net-sider opdelt i felter, når jeg klikkede på nyt faneblad. Nu kommer ideligt noget med fort, som kan være brugbart, men ikke lige nu. Hvordan får jeg den tidligere funktion tilbage?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Side med foto i stedet for relevante net-sider : Hvorfor

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 14. jul 2017 10:37

Jeg forstår ikke, hvad du får vist på siden. Prøv at læse denne artikel, måske den kan hjælpe dig, og ellers må du forklare lidt nærmere - evt. ved at tage et skærmbillede, vi kan se.

https://support.mozilla.org/da/kb/vis-e ... t-faneblad
Mvh. Kim

Gong

Indlægaf Gong » fre 14. jul 2017 14:01

Tak for svar, men intet er ændret. Når jeg klikker på 'tandhjul', får jeg ikke adgang til noget med 'tom side' etc.

Klik på 'nyt faneblad' medfører hver gang siden 'Easy Foto Edit...', som jeg ikke er interesseret i. Tidligere kom fliser op på skærmen med mine mest benyttede web-steder, hvilket jeg ønsker igen.

Hvad kan jeg gøre, for at opnå dette igen?

Mvh.

Gong

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 14. jul 2017 14:20

Hej Gong

Det tyder på, at din computer er inficeret med malware.
Åbn fanebladet med tilføjelser (Ctrl+Skift+A). Klik på Udvidelser. Se om du kan finde den udvidelse, der er skyld i problemet og afinstaller den.
I Windows Kontrolpanel -> Programmer skal du se efter et program, du har installeret, som kan være skyld i problemet. Afinstaller det.
Hent programmet AdwCleaner fra denne side: https://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ og kør programmet.

Det kan også være, at det er nødvendigt at nulstille Firefox. Læs mere om nulstilling af Firefox i denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/nulst ... -problemer
Hilsen Jørgen

Gong

Indlægaf Gong » fre 14. jul 2017 16:20

Hej Jørgen.

Et MEGET STORT TAK! Jeg kørte det program, du linkede til, og nu har jeg atter mine 'fliser' som tidligere, når jeg klikker på 'nyt faneblad'.

Men jeg undres: Norton, som er installeret og kørte test for 1 time siden, burde da have fanget og elimineret al malware. Hmm...

Hilsen

Gong

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 14. jul 2017 16:27

Hej Gong

Det er lidt forskelligt, hvad Norton og de andre stopper. De stopper virus og den slags skadelige programmer, men det, du har fået installeret, har nok ikke været direkte skadeligt. Det er sikkert et program, du bevidst har installeret, som så har haft lidt ekstra med i form af en udvidelse til Firefox.

I langt de fleste tilfælde, hvor der leveres lidt ekstra med, står det rent faktisk i løbet af installationsprocessen. I nogle tilfælde kan man så sige nej til det ekstra ved at fjerne et flueben, og ellers kan man afbryde installationen. Det er derfor, det er vigtigt at læse, hvad der står, når man installerer programmer.
Mvh. Kim