Firefox » åbning af Firefox

poulkjn

åbning af Firefox

Indlægaf poulkjn » tirs 25. jul 2017 21:55

Når jeg åbner Firefox, vises ikonet på proceslinien, men ikke på selve skærmen.

Jeg har prøvet at afinstallere, downloade Firefox (32 bit) og geninstallere på min PC (Windows 7 32 bit).

Har hidtil fungeret fint, men fejl er opstået i dag.

Højreklikkes på ikon på proceslinien, ses en miniature af det "rigtige" skærmbillede, men jeg kan ikke herfra korrigere indstillinger og deslige.

Browseren lukkes ved højre klik på tomt område på proceslinien og via joblisten.

Programmet er ikke låst til proceslinien.

Je har også installeret Internet Explorer 11, som virker korrekt, men har ellers foretrukket Firefox

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: åbning af Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 25. jul 2017 22:13

Prøv at se, om du kan starte Firefox i fejlsikret tilstand. I fejlsikret tilstand slås tilføjelser fra og visse indstillinger nulstilles. Hvis Firefox kan startes i fejlsikret tilstand, ligger fejlen sandsynligvis i en tilføjelse.

Luk Firefox, og tjek, at programmet er helt lukket via joblisten.
Hold tasten Skift nede, mens du klikker for at starte Firefox.
En dialogboks vises, vælg at starte i fejlsikret tilstand.

Hvis du kan starte Firefox på denne måde, så prøv at deaktivere alle tilføjelser og temaer og prøv så at starte i almindelig tilstand.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: åbning af Firefox

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 25. jul 2017 23:24

Hvis Kims forslag ikke virker, har jeg et par stykker.

Prøv først at højreklikke på miniaturen af det "rigtige" skærmbillede og vælg Maksimer.

Hvis det ikke hjælper, kan du slette den fil, der styrer placeringen, størrelsen og layoutet af Firefox-vinduerne.
Afslut Firefox. Tjek i Windows Jobliste, at Firefox ikke kører.
Tryk på Windows-tasten + R. Skriv %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles i tekstfeltet og tryk på OK. Hvis der kun er én mappe, i mappen du lige åbnede, skal du åbne den. Find og slet filen xulstore.json. Firefox laver en ny fil, når du starter den.
Start Firefox.
Hilsen Jørgen