Firefox » Opdatering af tilføjelser

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Opdatering af tilføjelser

Indlægaf Karl Erik » tors 10. aug 2017 19:40

Hej.

Hvor lang tid går der normalt før tilføjelser bliver opdateret efter en ny version af Firefox er udkommet?

Jeg har nemlig det lille bitte problem af Firefox ikke kan lukkes på krydset og det skyldes en tilføjelse (virker i fejlsikret tilstand). I tirsdags blev min Firefox opdateret til 55.0 og nu er alle tilføjelserne markeret som "Forældet".

PS: Jeg har forsøgt at opdatere manuelt.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0
Karl Erik

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Opdatering af tilføjelser

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 11. aug 2017 12:04

Hej Karl Erik

Det er vist forskelligt, hvor lang tid det tager, før en udvidelse bliver opdateret. Det er ikke sikkert, at den pågældende udvidelse bliver opdateret. Firefox er ved at skifte til en anden form for udvidelser. Derfor er det ikke sikkert, at udvikleren af den pågældende udvidelse kan eller vil opdatere udvidelsen, så den kan fungere i fremtidige versioner af Firefox.
Udvidelser, der er markeret med teksten Forældet, vil ikke umiddelbart virke i fremtidige versioner af Firefox. Kun hvis udvikleren har lavet/laver en version, der virker i fremtidige versioner, vil man kunne fortsætte med at bruge den.
Selvom der står Forældet ud for en udvidelse i din nuværende version af Firefox, kan udvikleren godt have en ny version klar, som vil virke i fremtidige versioner af Firefox. Men det er ikke sikkert.
Hilsen Jørgen