Firefox » Nu kan man ikke se hvilke faner som er loadet

HeRo

Nu kan man ikke se hvilke faner som er loadet

Indlægaf HeRo » tors 24. aug 2017 15:25

Hej

Jeg har et ret stort antal faner 'åbne' 'i forvejen' hver gang jeg åbner Firefox, bortset fra at de først bliver loadet/hentet i det øjeblik jeg klikker på dem. Hidtil har man altid tydeligt kunnet se hvilke faner som er loadet/hentet, men i de sidste par dage ser det ud som om de alle er hentet/loadet. Det er meget upraktisk/uhensigtsmæssigt! Er det en fejl i den sidste nye version af Firefox (v.55.0.2 64-bit)?
Samtidig plejer man at kunne rulle op og ned i fanerne vha. muse-hjulet, men det virker heller ikke.
Jeg bør lige nævne at jeg har installeret Tab Groups, Tab Mix Plus, Session Manager, NoScript og AdBlock Plus. Dem har jeg brugt i flere år.
Jeg har prøvet at slette hele cachen og alle cookies og genstarte windows og slette places-databasen OG af- og gen-installere Firefox. Intet hjalp.
Al hjælp modtages med kyshånd - tak! :-)
Jeg har prøvet at vedhæfte et skærmbillede til denne besked. Men hver gang jeg forsøger, crasher Firefox og må genstarte, så det kan slet ikke lade sig gøre. Men I kan sikkert forestille jer en masse faner, som bør have 2 forskellige farver, men som alle er ens, bortset fra den aktuelle fane.

MVH
Henrik R.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Nu kan man ikke se hvilke faner som er loadet

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 25. aug 2017 08:18

Hej Henrik

Prøv at starte Firefox i fejlsikret tilstand for at se, om det virker dér. Hvis det gør, så er det sikkert en af dine udvidelser, der driller. Og det er så sandsynligvis på grund af den nye Firefox.

Du starter i fejlsikret tilstand ved at holde tasten Skift nede, mens Firefox startes, hvorefter du får mulighed for at åbne i fejlsikret tilstand. Mere om fejlsikret tilstand:
https://support.mozilla.org/da/kb/loes- ... t-tilstand

Virker det i fejlsikret tilstand, så prøv at søge efter opdateringer til dine udvidelser.
Mvh. Kim

HeRo

Indlægaf HeRo » fre 25. aug 2017 09:23

Hej Kim

Mange tak for dit råd!

Problemet er der stadig i fejlsikret tilstand, så det må være den sidste nye version af Firefox. Kan jeg 'bare' nedgradere - og ved du hvordan? Og kan jeg forhindre den i at gen-opdatere til version 55.0.2?

Henrik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 25. aug 2017 10:33

Hej Henrik

Det er muligvis en af dine udvidelser, der er holdt op med at virke som beregnet. Jeg har stadig farvede faneblade, men det er fordi jeg bruger Classic Theme Restorer. I en anden Firefox uden udvidelser, farves det aktive faneblad ikke.

Prøv at tjekke, om du har den seneste version af Tab Mix Plus, det er muligvis den, der ikke længere virker som forventet:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/a ... b-mix-plus
Du kan evt. prøve med udviklerversionen nederst på siden.
Mvh. Kim

HeRo

Indlægaf HeRo » fre 25. aug 2017 11:11

Hej Kim!

MANGE tak!! Jeg installerede Tab Mix Plus version 0.5.0.4pre.170818a1 fra 'Udviklingskanalen', så nu har fanerne igen forskellige farver alt efter om de er blevet loadet!

MVH
Henrik