Firefox » Nulstiller efter hver opdatering

Trampedax

Nulstiller efter hver opdatering

Indlægaf Trampedax » tirs 29. aug 2017 21:43

Mage til lort skal man lede længe efter, før i tiden var jeg meget glad for Firefox,
nu hader jeg dette lort.
hver gang dette lort opdatere, bliver alt nulstillet, dvs. at alle mine links, og favoritter jeg opretter er forsvundet, og det gør den hver gang.
nu har den opdateret 3 gange inden for de sidste 3 uger, og hver gang har jer oprette nye favoritter, og her til aften har den opdateret igen uden at jeg har bedt den om det, og nu er jeg atter på bar bund igen, alt mit arbejde med at lave favoritter og genveje til bestemte hjemmesider og helt væk nu,

overvejer at fjerne lortet, og benytte Google Chrome, den køre da i det mindste uden at den nulstiller!

Hilsen Villy

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Nulstiller efter hver opdatering

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 29. aug 2017 22:04

Hej Villy

Du må have noget, der driller - bemærk, at det også kan være et eksternt program, der driller.

Bruger du Sync i Firefox? Med Sync vil du ikke miste noget, da bogmærker osv. ligger på Syncs' server.

Har du bemærket, om det er Firefox, der selv opdaterer, eller om det er et andet program (fx Heimdal eller Avast), der opdaterer Firefox for dig?

Hvad sker der efter en opdatering, får du tilbudt at importere bogmærker fra Internet Explorer? Får du en fejlmeddelelse om, at profilen ikke kan findes eller er beskadiget?

Du kan muligvis gendanne dine bogmærker osv. fra en backup, som Firefox automatisk laver - hvis ikke et eksternt program har slettet backuppen:
Åbn Firefox.
Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Klik på spørgsmålstegnet nederst i menuen.
Klik på menupunktet Teknisk information.
Klik på knappen Åbn mappe ud for Profilmappe.
En mappe med den aktuelle profil åbnes, åbn overmappen.
Har du flere forskellige mapper liggende her med navne i formatet:
"tilfældige-tegn".default?
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 30. aug 2017 22:52

Hej Kim, du skal have tak for hjælpen, men det gav intet resultat, dem eneste mappe jeg kunne finde hed. bookmarkbackups.
den indholdet kun 2 filer på kun 3 KB, og de er oprette den 29 og 29 aug,
jeg har prøvet at søge efter de filer du nævner, men de findes ikke.
har også prøvet med Sync i Firefox, men den finder intet, kun de favorits der er på min Iphone!

Villy

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 31. aug 2017 12:17

Hej Villy

Det vil sige, at i overmappen, havde du kun én mappe liggende med et navn med formatet "tilfældige-tegn".default?

Hvis du har gemt bogmærker på computeren, og du bruger Sync, bør de ikke forsvinde ved en nulstilling - du skal blot logge ind på Sync for at få dem gendannet.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 31. aug 2017 20:38

Overmappen indeholder kun disse 2 filer, hvis det er det du mener.

bookmarks-2017-08-29_20_ntKg1qziI1cEIfdFrkdwog== 3kb
bookmarks-2017-08-30_21_XH8LJFkE2YmaUlV+q4KvKg== 3kb

den nulstiller selv, uden at jeg har bedt den om det.
har prøvet som du skriver, ser ud til at den sletter alle de gamle filer, og oprette nye.
indtil nu har jeg slået auto update fra i firefox, for at se om det hjælper.

Villy

ojunker

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf ojunker » tors 31. aug 2017 21:09

Jeg har 15 bookmarks back-up filer.
Det kommer sig af, at jeg i en indstilling i about:config
browser.bookmarks.max_backups har sat en heltalsværdi til 15.
Hos dig tror jeg, at værdien er sat til 2.
Prøv i adressefeltet at skrive: about:config
Lov at være forsigtig.
Søg på bookmarks i søgefeltet og check værdien af ovennævnte parameter.
Mvh. Ole

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 31. aug 2017 22:11

Villy, du har ikke fået åbnet overmappen. Når du åbner profilmappen via Teknisk information, står du i en mappe, med en placering og et navn i stil med:
... Mozilla\Firefox\Profiles\wis55cqe.default (den hedder noget andet hos dig, formatet er "tilfældige-tegn".default).
Overmappen hedder:
... Mozilla\Firefox\Profiles\
I den mappe har du en mappe, der hedder wis55cqe.default (igen, noget andet hos dig) og måske flere andre mapper med navne i samme stil. Meld lige tilbage, om du har flere mapper liggende her.

Hvis du har flere forskellige mapper her med navne i formatet "tilfældige-tegn".default, så er det de gamle profilmapper, som måske indholder dine gamle bogmærker. Hvis Firefox efter en opdatering af en eller anden grund ikke kan finde din profil, vil den måske oprette en ny - og tom - profil.

Du må også gerne lige svare på mine tidligere spørgsmål, hvor svar måske kan hjælpe os med at forstå, hvad der egentlig sker:
Hvad sker der efter en opdatering, får du tilbudt at importere bogmærker fra Internet Explorer? Får du en fejlmeddelelse om, at profilen ikke kan findes eller er beskadiget?
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » man 4. sep 2017 13:51

har ikke haft tid før nu, da jeg har haft gæster fra UK i week.

alt det du skriver kan jeg ikke forstå, har kigget efter de filer du beskriver med hensyn til navn og placering, men der er intet af det du skriver, det ser ud til at den sletter ALT, og starter lige som en helt ny installation.
alt er totalt nulstillet, og nu har den fanme gjord det igen, efter ejg hjar tændt min PC, nu er jeg på nippe til at fjerne lortet totalt, og kun benytte MS Explorer, og Chrome.

det kan godt være at du fornemmer at der er noget snavs i min pc, det er ikke tilfældet, den er scannet med div antivir, og andre skadelige filer, og det er ikke tilfældet, det er kun dette lorte program der driller, alle andre prg. jeg benytter køre helt perfekt, selv efter de også selv opdatere!

du skal have tak for hjælpen,

Villy

Gæst

Indlægaf Gæst » man 4. sep 2017 14:04

ojunker skrev: Jeg har 15 bookmarks back-up filer.
Det kommer sig af, at jeg i en indstilling i about:config
Hos dig tror jeg, at værdien er sat til 2.
Prøv i adressefeltet at skrive: about:config
Lov at være forsigtig.
Søg på bookmarks i søgefeltet og check værdien af ovennævnte parameter.

hej Ole, når jeg prøver det du forslår, så får jeg bare beskeden
" Navigationen blev annulleret, søg igen "

når jeg søger på bookmsrks, bliver jeg bare henvist til en hjemme side tilhørende Firefox,

du skal have tak for hjælpen, må benytte anden internet browser fremover
Villy

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 4. sep 2017 14:13

Hej Villy

Du gør det lidt sværere at hjælpe dig, når du ikke svarer på vores spørgsmål. Spørgsmålene er ikke for at genere dig, men de er for at prøve at forstå, hvad der sker, så vi kan finde en løsning.

Mit gæt er, at du har et eksternt program (fx et sikkerhedsprogram), der sletter din profil, men det kan kun blive et gæt på det foreliggende grundlag.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 7. sep 2017 19:59

Hej ole

hvis det er denne streng du mener, så står den på 15, lige som du ser
oppe over!

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 14. sep 2017 20:43

Kim Ludvigsen skrev: Hej Villy

Du gør det lidt sværere at hjælpe dig, når du ikke svarer på vores spørgsmål. Spørgsmålene er ikke for at genere dig, men de er for at prøve at forstå, hvad der sker, så vi kan finde en løsning.

Mit gæt er, at du har et eksternt program (fx et sikkerhedsprogram), der sletter din profil, men det kan kun blive et gæt på det foreliggende grundlag.

Det tror jeg ikke, mere fordi Chrome og Microsoft Explorer ikke bliver berørt.
tror snare det er fordi når der er mange opdateringer til Windows styresystemet,
har lige haft en kraftig opdatering , og så har den nulstillet Firefox igen, tror det er der det går galt . kun en teori , medmindre du har en anden teori, har været stærkt optaget, derfor har jeg ikke være på her, sorry.
Villy

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 14. sep 2017 20:58

En opdatering af Windows vil normalt ikke berøre Firefox' profil.

Jeg har ikke andre teorier. Hvis du vil have hjælp, så lad os starte forfra, hvor du så svarer på spørgsmålene, ellers er det bare spild af tid.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 15. sep 2017 20:26

Kim Ludvigsen skrev: En opdatering af Windows vil normalt ikke berøre Firefox' profil.

Jeg har ikke andre teorier. Hvis du vil have hjælp, så lad os starte forfra, hvor du så svarer på spørgsmålene, ellers er det bare spild af tid.

hvilke spørgsmål, kan du ikke stille dem her, i én linie af gangen?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 15. sep 2017 20:47

Bruger du Sync i Firefox? Hvis ikke, var det måske en ide, med SYnc vil du ikke miste dine bogmærker m.m. selvom et eller andet sletter din profil.

Hvad sker der efter en opdatering, får du tilbudt at importere bogmærker fra Internet Explorer?

Får du en fejlmeddelelse om, at profilen ikke kan findes eller er beskadiget?

Har du flere forskellige profilmapper liggende? Du tjekker således:
Åbn Firefox.
Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Klik på spørgsmålstegnet nederst i menuen.
Klik på menupunktet Teknisk information.
Klik på knappen Åbn mappe ud for Profilmappe.
En mappe med den aktuelle profil åbnes, åbn overmappen.
Vær sikker på, at det er den rigtige mappe, du kigger i. Du har mindst en mappe liggende i den med et navn i formatet "tilfældige-tegn".default.
Fortæl os, hvad der ligger i den åbnede mappe og giv os navnene undermapperne.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 15. sep 2017 22:34

ja, bruger syns,

for atg tage det først du spørg om. om tilbudt at importere bogmærker fra Internet Explorer. nej, den kommer ikke.

har fulgt din fremgangsmåde.

filen Overmappe eksistere ikke.

her er hvad knappen mappen for profilmappe indeholder.

bookmarkbackups
crashes
datareporting
extensions
features
gmp
gmp-gmpopenh264
gmp-widevinecdm
minidumps
saved-telemetry-pings
sessionstore-backups
storage
weave

og derefter en masse småfiler

kan du se noget ud for disse oplysninger,

hvis det er den øverste mappe du mener, den der hedder bookmarkbackups
så indeholder den følgende filer.

bookmarks-2017-08-29_20_ntKg1qziI1cEIfdFrkdwog==
bookmarks-2017-08-30_21_XH8LJFkE2YmaUlV+q4KvKg==
bookmarks-2017-09-04_22_vnuuF-SEqjoaSk0USLVK1w==
bookmarks-2017-09-05_23_YF-h3mXg6PjhU8A6NKn8iA==
bookmarks-2017-09-10_24_XmXiMc76km1j3UVu0PNB0Q==
bookmarks-2017-09-14_26_akLyveM4uQcXcMKpAyRb+g==
bookmarks-2017-09-15_27_dQ-mEZWZmY6C76dGQyx1ng==

allesammen med fil betegnelse JSONLZ4-fil
de er alle på mellem 3 og 4 KB

Villy

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 15. sep 2017 22:52

Hej Villy

Overmappen er den mappe som ligger over den mappe, du står i. Du skal altså et niveau op. Jeg ved ikke, hvordan det er i din version af Windows, men i fx Windows XP har man et ikon, der åbner overmappen - mappen med en pil opad:

overmappe.png
overmappe.png (5.87 KiB) Vist 294 gange

Ikonen ser sikkert anderledes ud i Windows 7. Klik på den, og du kommer til overmappen, og det er indholdet i dén mappe, jeg er interesseret i.

Jeg kan dog allerede nu sige, at dømme ud fra dine bogmærkebackupper og ud fra, at du ikke bliver spurgt om, hvorvidt du vil importere fra Internet Explorer, så har du IKKE fået slettet din profil.

Hvis du bruger Sync, er det meget nemt at få dine bogmærker tilbage efter en nulstilling. Du skal blot logge ind på Sync, så hentes de.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 15. sep 2017 23:32

jeg er nu hel kørt fast, forstår ikke hvad du mener, den funktion med pilen op ad, den fremkommer ikke hos mig, når jeg følger din anvisning, og filen overmappe findes ikke i systemet, men på min bærbar pC er den der.
der er stor forskel på filer og mapper ,
mine 2 bærbare PCer køre win 8, og denne her, , køre Win 7
tror nok ikke vi kan komme videre, men du skal have tak for hjælpen,

Jeg tror en ny installation af Win7 på min stationerer PC er løsningen,
har 2 bærbare PC, og de køre fint, uden at Firefox nulstiller efter opdateringer mm.

men du skal have tak for hjælpen

Villy