Firefox » Firefox logger pludselig ikke af og install opdate igen igen

kenneth4711

Firefox logger pludselig ikke af og install opdate igen igen

Indlægaf kenneth4711 » lør 30. sep 2017 07:46

Efter sidste update 28.09, er der store problemer med min firefox browser.

1) kan ikke slette historik = fryser

2) Firefox "logger ikke af", kører i baggrund. Hvis jeg starter Firefox igen, får jeg at vide at Firfox kører, vil du lukke den ??

3) Firefox installerer update igen ved opstart efter punkt 2

Jeg har også Firefox Nightly installeret

5) Når Nightly OGSÅ startes visis en alm. Firefox "orange icon" på min "bundlinie" på pc'en
..... Hvad sker der ???

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Firefox logger pludselig ikke af og install opdate igen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 30. sep 2017 13:16

Måske er det en udvidelse, der får Firefox til at fryse. Fryser Firefox også når du prøver at slette historikken, hvis du starter Firefox i fejlsikret tilstand? (Hold Skift-tasten nede mens du starter Firefox). I fejlsikret tilstand deaktiveres udvidelser.

Bruger Firefox Nightly samme profil som den "daglige" Firefox?
Hilsen Jørgen

ExamCookie

Geografisk sted: Aalborg Danmark

Indlægaf ExamCookie » lør 30. sep 2017 17:13

Hvis det stadig er et problem for dig, så prøv at slette alt hvad der har med firefox at gøre, og når du installere så kør installeringsfilen som administrator, jeg havde engang samme problem godtnok i en chromebrowser installation og der hjalp det. Ellers kan det som Jørgen siger, også være fordi du har en forældet udvidelse til firefox, der ligger under det sted som firefox placerer sig selv ved installation. Så prøv at enten afinstallere alle gamle udvidelser, eller find en ny placering på computeren at installere firefox i, altså skift til en "ikke standard" placering.
Mvh. :-)

kenneth4711

Indlægaf kenneth4711 » lør 30. sep 2017 22:48

Jørgen Rasmussen skrev: Måske er det en udvidelse, der får Firefox til at fryse. Fryser Firefox også når du prøver at slette historikken, hvis du starter Firefox i fejlsikret tilstand? (Hold Skift-tasten nede mens du starter Firefox). I fejlsikret tilstand deaktiveres udvidelser.

Bruger Firefox Nightly samme profil som den "daglige" Firefox?

- De ligger på samme profil & når jeg f.eks starter firefox og bagefter nightly, så vises nightly's icon på proceslinjen som alm firefox!? Og jeg kan "starte mange" firefox på en gang ( ikke nye faner, men en ny firefox)
..... Selvom jeg ikke har installeret nogle nye tilføjelser, så prøver jeg nu at afindtallere begge. ( og ind igen søfæli ;-)
Tak for dit svar

kenneth4711

Indlægaf kenneth4711 » søn 1. okt 2017 16:14

Tak for jeres kvalificerede indlæg. Jeg har nu afinstalleret firefox & nighyly.
Jeg har KUN installert firefox igen & mine plugins & tilføjelser. Har osse sat multi (e10)=5. Nu kører firefox bare som en hurtig drøm. Endnu en gang tak for hjælpen til alle.
kenneth

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 1. okt 2017 16:51

Hvis man både vil have den "daglige" Firefox og Nightly installeret, er det bedst, at de bruger hver deres profil. Der er stor forskel på, hvordan de to programmer fungerer, så der er stor sandsynlighed for, at der opstår problemer i de to programmer, hvis de bruger samme profil.

Du kan oprette en profil, der kun bruges af Nightly:
Tryk på Windows-tasten +R. Skriv firefox.exe -p. Det starter Profilmanageren. Opret en ny profil. Giv den navnet nightly. Klik på 'Afslut'.

Højreklik på ikonet, du bruger til at starte Nightly og vælg Egenskaber. Klik på Genvej. I feltet Destination skal du skrive:

"C:\Program Files (x86)\Nightly\firefox.exe" -no-remote -P "nightly"
Du skal med andre ord tilføje et mellemrum og -no-remote -P "nightly" til det, der allerede står i feltet. Klik på OK. Når du fremover starter Nightly med genvejen, vil den altid bruge profilen "nightly". Du kan have både den "daglige" Firefox og Nightly kørende på samme tid. Hvis du vil have samme historik og bogmærker i dem begge, kan du bruge Firefox Sync
Hilsen Jørgen