Firefox » Java.

elindsa

Geografisk sted: Odense

Java.

Indlægaf elindsa » man 23. okt 2017 15:10

Hej,

i forbindelse med seneste opdatering af min Java får jeg følgende besked:

We have detected you are using Firefox which might be unable to use the Java plugin from this browser. Starting with Firefox Version 52 (scheduled for March 2017), Firefox has removed support for the standard way in which browsers support plugins. More info.

Betyder det så, jeg ikke kan bruge Java sammen med Firefox?

Mvh Elin.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

elindsa

Geografisk sted: Odense

Re: Java.

Indlægaf elindsa » tirs 24. okt 2017 15:44

Er der slet ingen, der kan svare på mit spørgsmål ;) ?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 24. okt 2017 16:17

Beskeden er korrekt. Firefox understøtter ikke længere Java-plugin'et.
Det er de færreste danske Firefox-brugere, der har brug for Java, da NemID ikke længere kræver Java.
Hilsen Jørgen

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Indlægaf nesager » tirs 24. okt 2017 20:23

Hej.Bruger ikke Java mere,men der er måske enkelte spil og filmklip der bruger det.
Klarer mig fint uden,og så er man vel også fri for den risiko man altid snakkede om ved brug af Java.
Mvh.

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 25. okt 2017 13:40

Jørgen Rasmussen skrev: Beskeden er korrekt. Firefox understøtter ikke længere Java-plugin'et.
Det er de færreste danske Firefox-brugere, der har brug for Java, da NemID ikke længere kræver Java.

Nå det var jeg slet ikke klar over. Har bare altid vidst, at det var vigtigt at hente det ned, men så behøver jeg jo ikke det mere:-).

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 25. okt 2017 13:42

nesager skrev: Hej.Bruger ikke Java mere,men der er måske enkelte spil og filmklip der bruger det.
Klarer mig fint uden,og så er man vel også fri for den risiko man altid snakkede om ved brug af Java.
Mvh.

Tak for svar. Som jeg skrev i mit svar til Jørgen var jeg ikke klar over man ikke behøver det mere. Jeg har altid været nervøs for at få noget stas ned på min computer, men nu kan jeg være rolig så :) .