Firefox » Er Sync ude af sync?

PiaBrix

Er Sync ude af sync?

Indlægaf PiaBrix » tirs 24. okt 2017 12:26

Jeg sidder på min arbejds-pc og har længe været glad for, at jeg mellem mine enheder (ipad, iphone, bærbar og arbejds-pc) har samme bruger og det hele er synkroniseret.

Men i løbet af den sidste uges tid, har jeg opdaget følgende:
1 - at mine gemte side i bogmærkelinjen er pist-væk-borte.
2 - når jeg åbner en ny tab, så er der ingen foreslåede sider i historikken, som om det bare er væk.
3 - hvis jeg går i adresselinjen og skriver f.eks. "fa" - så plejer den jo at komme med facebook.com som forslag ud fra historik. Det gør den ikke længere.
Der kommer nogle MEGET korte glimt af det en gang i mellem, hvis jeg er meget heldig...
4 - jeg oplever endda, at når jeg f.eks. skriver google.dk i adresselinjen og trykker enter, så sker der bare ingenting - som om den ikke registrerer, at jeg har skrevet noget som helst...

Der er ingen sync-problemer på nogle af mine andre enheder...

Jeg har afinstalleret og geninstalleret firefox, nulstillet firefox og åbnet op i fejlsikret tilstand - lige lidt hjælper det...
Jeg har haft fat i IT på arbejde - og nej det er ikke fordi, at Firefox er fy-fy at bruge, så de har gjort noget centralt. Heldigvis :)

Det er som om, at alt jeg foretager mig på min arbejds-pc lige pludselig slet ikke registreres i historikken mere. (og nej jeg kører ikke inkognito...)

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Er Sync ude af sync?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 24. okt 2017 16:35

Måske er databasen med bogmærker og historik beskadiget. Du kan slette databasen. Firefox laver en ny tom database, og importerer derefter automatisk den seneste sikkerhedskopi af dine bogmærker.
Klik på menuknappen. Klik på Hjælp og vælg Teknisk information. Klik på knappen Åbn mappe i afsnittet Programinfo.
Afslut Firefox.
Slet filen places.sqlite i mappen, du lige åbnede.
Start Firefox.

Kontroller herefter, om du er logget ind på Firefox Sync.
Klik på menuknappen og vælg Indstillinger. Klik på Firefox-konto. Kontroller også, hvad der skal synkroniseres.
Hilsen Jørgen

PiaBrix

Re: Er Sync ude af sync?

Indlægaf PiaBrix » ons 25. okt 2017 05:55

Hold da op - det virkede! :D
Tusind tak for hjælpen :)

Det er virkelig rart at have sin "gode gamle" firefox tilbage :)
Jeg har rigtig mange arbejdsrelaterede links liggende i forskellige mapper, som jeg konstant bruger, så det er skønt at det er lige ved hånden igen.