Firefox » Firefox app starter sig selv - Android

troels83dk

Firefox app starter sig selv - Android

Indlægaf troels83dk » søn 5. nov 2017 22:04

Hej folkens.

Jeg prøver at holde øje med hvilke apps der stadig kører i baggrunden, selv når jeg lukker dem ned.
Her opdager jeg så at Firefox ikke bare fortsætter i baggrunden, men selv efter tvangsstop via udviklermenuen og tvangsstop i f.eks.opgavedræber-apps, starter sig selv igen kort tid efter. Den er ikke indstillet til standardbrowser og jeg forstår ikke hvorfor den har brug for at starte sig selv, eller hvordan det overhovedet er muligt efter jeg har dræbt processen.
Jeg har lagt mærke til at også mobilepay og deezer gør dette.
Hvad skyldes dette??
Mobilen er one+5 med Android 7.1.1 og OxygenOS 4.5.13

Mozilla/5.0 (Android 7.1.1; Mobile; rv:56.0) Gecko/56.0 Firefox/56.0

Majken125

Geografisk sted: Aarhus

Re: Firefox app starter sig selv - Android

Indlægaf Majken125 » tirs 14. nov 2017 09:10

Kan det have noget at gøre med at de skal være "vågne", hvis der skulle komme pushbeskeder til dig? Tænker f.eks. at hvis mobilepay er sat op til at du gerne vil have pushbeskeder, så kan det være at de søger for at du også får det selvom du har lukket og slukket appen, ved at holde den kørende på et minimum i baggrunden :-)

DennisS

Indlægaf DennisS » tirs 14. nov 2017 13:13

Hej Troels,

Normalt, når lukkede programmer åbner "af sig selv", skyldes det at der er et andet program der "kalder" dem. Enten er disse, som Majken beskriver, et lille ekstra-program der følges med programmet(og har til opgave at give dig grå hår). Eller, at fx firefox har fået overbevist et andet program om, at det skal kalde firefox når X sker.
Firefox, vil gerne være "standard program" for en masse ting, jeg mistænker, af denne årsag.
Venlig hilsen
DennisS

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 14. nov 2017 13:20

Hej Dennis

Vi plages i øjeblikket af en masse spammere, der bruger forummet for at lave SEO for deres hjemmesider. Vi er derfor meget skrappe med hensyn til webadresser, der ikke er relevante for indlæggene, så jeg har slettet adressen i din signatur. Beklager.
Mvh. Kim