Firefox » øv

Salvarion

øv

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 14:23

Firefox har åbentbart updated i nat. Er det muligt at komme tilbage til det gamle layout eller skal jeg virkelig over på chrome i stedet for. Det her er simpelthen for stygt.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Salvarion

Re: øv

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 14:34

Halvdelen af min bogmærker er også blevet slettet. Hvor er det trist efter at have brugt og talt for firefox i så mange år. Så vågner man op til det her gylle. Farvel firefox. føj.

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 14:37

I skulle ærligt talt prøve at spørge folk om de overhoved vil have et nyt layout. Det her pis er til grin. endten hold fast i et layout eller gør det valgfrit! Det her er lige til at brække sig over

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 15. nov 2017 14:42

Det er muligt at ændre på udseendet af Firefox, dels ved hjælp af temaer og dels ved at ændre i en speciel fil.

Hvis det kun er udseendet, du er utilfreds med, vil der sikkert hurtigt være nogle, som laver et tema med det gamle udseende. Måske det allerede er lavet.

Hvis du tidligere havde tilpasset forskellige dele af udseendet ved hjælp af udvidelser, og de ikke længere virker, er det muligt at få en del af ændringerne tilbage ved at ændre i den specielle fil. Det kan du læse mere om på nedenstående side, men det er lettere nørdet, og sikkert ikke tiden værd, medmindre du var meget glad for de gamle ændringer.
https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx/issues/1

Bogmærkerne burde ikke forsvinde, og slet ikke kun halvdelen af dem. Firefox laver automatisk backup af bogmærkerne, men inden vi begynder at se på backuppen, bør du nok lige sikre dig, at de vitterligt er forsvundet, så du ikke bruger unødvendig tid på at gendanne dem - ved en gendannelse, mister du de bogmærker som er oprettet siden den nyeste backup blev lavet.
Mvh. Kim

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 14:46

Ked af det. Men har allerede taget firefox af som stadart browser. Om det bliver chrome eller hvad ved jeg ikke. Men så længe fire fox ser sådan her ud vil jeg bruge det minimalt. Hader at være tvunget ud i sådan noget her. Det ligner ærligt talt noget fra 90'erne. Kantet og grimt

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 14:48

Jeg kan heller ikke lave mapper i min bogmærker mere. Så nu kan det så ligge som buh og bæh i den række følge de er kommet på. Det er så trist

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 14:49

Håber at i en dag bliver værd at bruge igen.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 15. nov 2017 14:56

Jeg kan forestille mig, at det er fanebladene, du hentyder til med kantet - ja, de ser frygtelige ud. Du kan gøre dem runde via den specielle fil, så hvis du senere vil prøve at forbedre udseendet på Firefox, så tjek linket ovenfor.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 15. nov 2017 14:57

Er det på bogmærkelinjen, du ikke kan lave mapper? Det burde fungere. Måske du har en udvidelse, der driller. Prøv at starte Firefox i fejlsikret tilstand for at se, om det hjælper.

Du starter Firefox i fejlsikret tilstand ved at lukke Firefox, genstart så, mens du holder tasten Skift nede. Du får nu åbnet en dialogboks, hvor du kan vælge at starte i fejlsikret tilstand.
Mvh. Kim

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 15:08

Har i øvrigt kigget på linket. Har aldrig brugt det der. I går var firefox fin og den browser jeg til en hver tid ville anbefale til alle og enhver. Og i dag er jeg bare trist over at min ynglings browser igennem så mange år laver sådan et trick på mig. Det er sgu utroligt at i bare en dag tænker at nu skal folk fandme have kanterne tilbage. Og de må ikke længere få lov til at organisere deres bogmærker i mapper. Så kan de fandme lære det.

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 15:10

Før kunne jeg i min bogmærke menu højre klikke, holde musen over "ny" og så trykke ny mappe som var jeg i windows stifinder. Nu kommer muligheden end ikke frem.

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 15:32

Nå.. Hvis det var muligt at få det gamle layout tilbage går jeg ud fra at du havde sagt det. Så jeg hopper over på chrome i stedet. Jeg kan bruge jeg ved ikke hvor længe på at tilpasse det her ****. Og om 1-2 år kan jeg sikker starte forfra igen alligevel. Så jeg gider ikke.

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 15:37

Bare lige for at minde jer om hvor pænt det faktisk var før i ville have 90'erne tilbage.
Vedhæftede filer
Layout.jpg

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 15:49

Hold nu op. Har fundet min bogmærker. Og har set at mine mapper "findes". Men i bogmærke menuen, linien, kald den hvad i vil ligger det hele nu bare som "seneste bogmærker" og mapperne er ugyldige. Det kan ikke være rigtigt. For at finde et bestemt bogmærke skal jeg altså nu trykke først på ikonet på siden, så bogmærker, så "alle bogmæerke" og først nu er jeg så der hvor jeg kan finde dem i organiseret orden. Helt ærligt. I har satme gjort det besværligt.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 15. nov 2017 16:00

Hej Salvarion

Jeg har ingen problemer med bogmærker eller med at lave nye mapper i Firefox 57. Dit problem må skyldes noget andet.
Måske er den database, der indeholder bogmærker og historik beskadiget.
viewtopic.php?f=1&t=12540#p63950
Hilsen Jørgen

Salvarion

Indlægaf Salvarion » ons 15. nov 2017 16:18

Så er jeg tvunget ud i at skulle være logget på sync osv. Ellers tak. Godt man læste det hele. Den ku være køn man havde slettet det hele for så at opdage den...

Nej. Så længe firefox ser ud og virker sådan her. Så er Chrome igen standart browser. Undrede mig før i tiden over hvordan Chrome ku ligge som mere populær end firefox. Men hver gang i updater jeres browser bliver den så meget anderledes at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op. Og nu har jeg fået nok. Så jeg må desværre (modvilligt) bruge Chrome. De har ellers også ændret deres layout en smule. Bare ikke i nærheden af så anderledes som firefox. Så jeg venter med længsel, håber og ber til at firefox bliver overskuelig og brugervenlig igen en dag.