Firefox » det nye firefox

kalle0910

det nye firefox

Indlægaf kalle0910 » ons 15. nov 2017 14:37

jeg har virkelig fortrudt at jeg hentede det nye, nu er Firefox den langsommste browser jeg nogensinde har oplevet.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: det nye firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 15. nov 2017 14:46

Den nye Firefox bør være betydeligt hurtigere end den gamle. Måske du har en udvidelse, der driller. Prøv at starte Firefox i fejlsikret tilstand for at se, om det hjælper på hastigheden.

Du starter Firefox i fejlsikret tilstand ved at lukke Firefox, genstart så, mens du holder tasten Skift nede. Du får nu åbnet en dialogboks, hvor du kan vælge at starte i fejlsikret tilstand.
Mvh. Kim

nesager

Geografisk sted: Nordvestjylland

Indlægaf nesager » ons 15. nov 2017 15:14

Det lyder utrolig hvis der er en udvidelse tilbage der virker med Firefox.
Havde Down Loud Helper tidligere,men nu virker den heller ikke mere,
Der er da flere der forsvinder i forbindelse med opdateringer.
HVORFOR.
Mvh.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 15. nov 2017 15:49

Hej nesager

Det er fordi, folkene bag Firefox hellere vil have sikkerhed, hastighed og stabilitet end muligheden for at tilpasse Firefox. Der er derfor lavet grundlæggende om på den måde, udvidelser kan snakke med Firefox, og det er blevet begrænset, hvad udvidelserne kan få lov til.

Personligt foretrækker jeg den gamle måde. Hellere en lidt langsommere Firefox, som jeg kan tilpasse på alle ledder og kanter, end lidt mere fart og sikkerhed. Meget af det er sikkert en vanesag, og det kan da godt være, at man om et år slet ikke kan forstå, at man foretrak den gamle måde.
Mvh. Kim

nesager

Indlægaf nesager » ons 15. nov 2017 16:19

Hej. Tak for svaret,tænkte nok at det var noget hurtighed og måske også noget sikkerhed.
Men jeg mangler nu et stykke af mine gamle tilføjelser.
Mvk

nesager

Indlægaf nesager » ons 15. nov 2017 21:36

Hej.
Det skal da lige siges,der kom en opdatering til Video DownloadHelperi dag.
Mvh.

Vilhelm

Indlægaf Vilhelm » tors 16. nov 2017 12:05

Muligheden for at tilpasse Firefox har været afgørende for at jeg i 12 år har været en meget tilfreds bruger af Firefox.
Jeg fik da også en opdatering af Firefox Quantum-versionen og mistede nogle udvidelser. Værst var at jeg mistede temaet Classic Theme Restorer 1.7.3.1, og ingen andre temaer bryder jeg mig om. Ingen.
Nu har jeg så på Mozilla Support-siden fundet den gamle Firefox 56.0.2 og alt er tilbage som det skal være. Automatisk opdatering af Firefox har jeg dog måttet slå fra.
Jeg forstår slet ikke behovet for at gøre browseren endnu hurtigere. Jeg kan næppe nå at blinke, før Firefox har hentet den side eller det søgeresultat jeg ønsker.
Jeg ser så tit at folk ikke har lært at surfe og bruge deres browser på en hensigtsmæssig måde, eller at holde deres computer renset. Lærte de det, ville de spare masser af tid. De har ikke meget at opnå ved at få en "hurtig" browser der ikke kan tilpasses deres behov.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 16. nov 2017 12:19

Vilhelm, jeg er enig i, at tilpasningsmulighederne var Firefox' helt store fordel.

Med hensyn til udseendet kan du rent faktisk komme temmelig langt i 57'eren. Man kan lave mange af ændringerne i en lokal fil i stedet for at bruge en udvidelse som Classic Theme Restorer. Folkene bag Classic Theme Restorer har hjulpet en hel del ved at lave en side med koder og med, hvad der kan lade sig gøre, og hvad der ikke kan lade sig gøre i 57'eren. Se nærmere her:
https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx/issues/1

Hvis du har lyst til at give 57'eren endnu en chance og det kniber med at få det til at virke, så tjek denne tråd her i forummet:
viewtopic.php?f=1&t=12569&p=64101#p64101
Mvh. Kim

Vilhelm

Indlægaf Vilhelm » fre 17. nov 2017 11:21

Tak, Kim Ludvigsen.

Men jeg vil foreløbig holde mig til version 56.0.2.

Dinosauren

Indlægaf Dinosauren » fre 17. nov 2017 13:22

Har prøvet at indstallere ældre Firefox som du anbefaler.
Den gør det pænt - og det ser rigtigt ud ...
Men når jeg så åbner igen opdateres jeg til rædsomme 57.
Hvad har jeg ikke gjort?
Eller gjort forkert?

Vilhelm

Indlægaf Vilhelm » fre 17. nov 2017 22:49

Dinosauren skrev: Har prøvet at indstallere ældre Firefox som du anbefaler.
Den gør det pænt - og det ser rigtigt ud ...
Men når jeg så åbner igen opdateres jeg til rædsomme 57.
Hvad har jeg ikke gjort?
Eller gjort forkert?

Gå ind i Indstillinger. Under fanen Generelt findes Firefox-opdateringer. Vælg alternativet "Firefox skal aldrig søge efter opdateringer (frarådes)" eller "Firefox skal søge efter opdateringer, men lad mig vælge, om de skal installeres."

Dinosauren

Indlægaf Dinosauren » lør 18. nov 2017 09:27

Tak. Men det car præcis hvad jeg gjorde ...
Kan det tænkes at 57 først skal fjernes manuelt?