Firefox » Firefox 57.0

ojunker

Geografisk sted: Aarhus

Firefox 57.0

Indlægaf ojunker » ons 15. nov 2017 18:06

Jeg skal gerne indrømme, at jeg mandag aften på 2 PC'er oprettede ekstra Firefox profiler og installerede Firefox ESR for en sikkerheds skyld.
Det var spild af tid. De bliver slettet igen, for Firefox Quantum er virkelig et positivt bekendtskab.
Den er forrygende hurtig. Og i tilgift hertil har folkene bag udvidelsen Classic Theme Restorer lavet et rigtig godt stykke arbejde, som muliggør, at flere hidtidige justeringsmuligheder kan bevares.
Jeg har f.eks. som før mine faneblade placeret nederst under bogmærkelinien.

Under "Tilpas værktøjslinier" mangler der dog muligheden for at trække en separator op i værktøjslinien. De separatorer, der var placeret under den tidligere version står der stadigvæk, men hvis man trækker en separator væk fra værktøjslinien, så forsvinder den. Er det ikke en forglemmelse fra udviklernes side?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0
Mvh. Ole

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Re: Firefox 57.0

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 15. nov 2017 20:12

Hej Ole

Jeg tror, at de separatorer du ser, er rester fra udvidelsen Classic Theme Restorer.
Hvordan får du placeret fanebladene nederst?
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 15. nov 2017 20:14

Jørgen, du finder koden til userChrome-filen her:
https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx/issues/1
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 15. nov 2017 20:45

Jeg vil lige tilføje:
Jeg har ikke kunnet få det til at virke ved at fjerne udkommenteringerne i userChrome-filen - måske fordi det er en fil, jeg har kopieret fra min Linux til en Windows. Det er vist stierne, der driller.

Men det virker helt fint, hvis jeg finder de pågældende CSS-filer og kopierer deres indhold i stedet for at importere.

Med hensyn til throbberen på faneblade (hvis du foretrækker den gamle) har jeg kopieret billed-filerne og lagt dem i Chrome-mappen og så redigeret stien i userChrome.
Mvh. Kim

ojunker

Indlægaf ojunker » ons 15. nov 2017 21:18

Hej Jørgen

Jeg tror, at Kim har angivet svaret.

I userChrome.css finder man linien:
/**** tabs below navigation and bookmarks toolbars (tabs not on top)*******

Herunder findes der 4 valgmuligheder, der alle hver for sig er omgivet af kommentartegn.
Man skal vælge at udkommentere én af dem. Jeg har prøvet dem alle, og jeg kan igen forskel registrere.

Jeg havde dernæst et ønske om at anvende koderne i den userChrome.css fil, jeg allerede havde liggende.
Det kan også fint lade sig gøre, man skal blot være opmærksom på, at det kun virker, hvis al tekst fra den gamle fil kopieres ind under CTR-koderne i den nye css-fil.
Gøres det omvendt, så virker CTR-koderne ikke.

Separatorerne er altså fra de tidligere versioner af Firefox.

Billede vedlagt.

Billede 1.jpg
Mvh. Ole

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 16. nov 2017 14:10

Tak for det.

Jeg kan godt flytte fanebladslinjen nederst. Men jeg synes ikke det ser rigtigt ud. Med et tema installeret mangler der en en tydelig afgrænsning mellem fanernes top og bogmærkelinjen. Med et af de indbyggede temaer aktiveret, er det næsten umuligt at se knapperne 'Åbn et nyt faneblad' og 'List alle faneblade'.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 16. nov 2017 14:28

Mon ikke du kan regulere ved at redigere i userChrome-koden - det ser dog noget langhåret ud, så spørgsmålet er, om det er tiden værd.
Mvh. Kim

ojunker

Indlægaf ojunker » tors 16. nov 2017 15:53

Hej Jørgen

Jeg synes ikke, jeg har det problem. Men det skyldes nok, at jeg ikke benytter et af de indbyggede temaer.
Jeg anvender temaet: "A Firefox Classic - FF 4.0"

Der er der en fin afgrænsning mellem fanerne og bogmærkelinien efter min smag.

Der er mange ting, der skal afprøves i den nærmeste tid. Bl.a. synes jeg, at de ikke-aktive faner er for mørke, jeg vil gerne have dem lidt lysere, men der skal man redigere i hex-farvekoder i css-filer, der ligger i css-mappen.
Det er ikke så nemt som før, men vi har dog muligheden.
Mvh. Ole