Firefox » Opstart

Benny Dittmer

Opstart

Indlægaf Benny Dittmer » lør 25. nov 2017 16:01

Skærmbillede (1).png
Hejsa

Når jeg starter firefox og kigger i windows jobliste ser det ud til at der bliver åbnet flere under-udgaver af firefox, nogen god forklaring på dette.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Opstart

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 25. nov 2017 16:11

Det er fordi, Firefox nu kan håndtere faneblade i særskilte processer i stedet for i en enkelt proces.

Fordelen er, at Firefox bliver mere stabil, fordi et nedbrud på i faneblad ikke berører de andre, ligesom et enkelt faneblad heller ikke kan bremse indlæsning af indhold i de andre faneblade.

Ulempen er så, at man skal lægge flere tal sammen i Jobliste, hvis man vil vide, hvor meget hukommelse Firefox bruger.
Mvh. Kim

Benny Dittmer

Indlægaf Benny Dittmer » lør 25. nov 2017 18:28

Hej Kim

Tak for hurtigt svar.

En lille ting undrer mig, det ser ud som om der er 5 faneblade så men den starter op med et tomt billede og der er ikke flere faneblade synlige.

ojunker

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf ojunker » lør 25. nov 2017 19:42

Hej Benny
Der er ikke tale om fem faneblade.
Hos dig viser billedet, at du under Apps har åbnet 5 Firefox vinduer. Antallet er også angivet i parenteser i øverste linie. I hvert vindue er den aktive fane i dit tilfælde et "Nyt faneblad".
Der er derfor ingen anden tekst end Firefox.

Nedenfor har jeg indlagt et billede fra min PC. Jeg har under Apps åbnet 4 Firefox vinduer. For hvert vindue er vist teksten i fanen for den fane, der er aktiv i vinduerne. I alle vinduer findes der mere end én fane, men antallet kan ikke ses nogen steder.

Under Baggrundsprocesser lidt længere nede i Joblisten har jeg 6 Firefox processer liggende. Jeg tror de anvendes af fanerne, men antallet af baggrundsprocesser er tilsyneladende uændret uanset antal åbne Firefox vinduer og antal faner i vinduerne.
Vedhæftede filer
Billede 1.jpg
Mvh. Ole

Benny Dittmer

Indlægaf Benny Dittmer » lør 25. nov 2017 20:14

Hej Ole

Tak for svar, tror jeg har regnet det ud nu! :-)