Firefox » Hjælp til gendanelse

TKB

Hjælp til gendanelse

Indlægaf TKB » tirs 16. jan 2018 17:45

Hej

efter en nedlukning af computeren (bcd) kan jeg ikke gendanne ff med de vinduer og faner jeg er van til er der en måde hvor man evt. kan gendanne en tidliger gendannelse eller er jeg tvunget til at rode historikken igennem og miste de sider jeg ikke kan finde?
eller er der måske en anden nem løsning?

MVH TKB

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hjælp til gendanelse

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 17. jan 2018 16:51

Hej TKB

Du skriver ikke, hvordan du er vant til at gendanne dem. Plejer du at gendanne dem med indstillingen til at fortsætte med samme som sidst, og er det her, at de ikke kommer frem?

Eller har du prøvet at bruge menuen Historik => Gendan lukkede faneblade/Gendan lukkede vinduer? Hvis du ikke kan gendanne dem her, kan du sikkert kun gendanne dem, hvis du har en backup af din profil.
Mvh. Kim

TKB

Indlægaf TKB » tors 18. jan 2018 00:13

Hej Kim

Den plejer at komme med en meddelse i stil af ups det var pinligt og der plejer jeg at kan vælge om det er alt fra sidst jeg vil gendanne eller kun noget af det og den mulighed kommer ikke frem har prøvet at være inde i menuen hvor knappen Gendan forrige session er grå og ikke kan trykkes på.

Inde under historik vises der heller ikke noget værgen under senest lukkede faneblade eller senest lukkede vinduer

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 18. jan 2018 01:03

Åh, det er hele computeren, der har været gået ned. Du kan være uheldig, at det er sket, mens Firefox har skrevet til filen med din session, og at filen så er blevet beskadiget. Jeg tror ikke, der er noget at gøre i det tilfælde - medmindre du har en backup af filen.

Hvis din computer jævnligt går ned på den måde, bør du dels have undersøgt årsagen, da du risikerer, at vigtige filer ødelægges, så du ikke kan genstarte Windows bagefter. Og dels bør du sørge for at have backup af vigtige filer.
Mvh. Kim