Firefox » Hvordan Gendannelse af FF med alle mine data efter hovedreng

Lyxgæst

Hvordan Gendannelse af FF med alle mine data efter hovedreng

Indlægaf Lyxgæst » tirs 24. apr 2018 23:00

Hej Forum !
Efter en ufrivillig (dog selvgjort )hovedrengøring af min PC forsvandt min Firefox browser.
Jeg downloadede og installerede FF igen men alle mine data i browseren er væk (koder abbs settings web sikkerhed etc. )
Siden ....der er gået nogle dage nu med at retablere mine tabte date koder osv.... Har jeg opdaget at min gamle FF program stadigvæk ligger på min pc og kan installeres igen.
Det forsøgte jeg men efter installationen var endt skete intet og jeg sidder stadigvæk med denne nye downloadede FF og helt blanke browser.
Hvordan får jeg alle mine ting tilbage ??
Skal jeg slette denne nye FF browser for at kunne installere den gamle?
Er der håb om at mine bogmærker koder osv. ligge på den gamle ???
Hvis ikke hvad gør jeg da for at gense mit FF liv?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:59.0) Gecko/20100101 Firefox/59.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hvordan Gendannelse af FF med alle mine data efter hoved

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 24. apr 2018 23:32

Hvad med alle dine andre data? Hvis du har taget backup af dem, før du startede hovedrengøringen, har du måske også Firefox-profilen i backuppen. Du kan evt. prøve at fortælle os, hvordan du har lavet hovedrengøring, måske vi så kan sige, om der er håb om at finde dine data et eller andet sted.

Firefox-programmet og dine data opbevares hver for sig. Du får ikke dine data tilbage, uanset hvor mange gange, du installerer Firefox - hvis ikke de er blevet gemt, inden du foretog hovedrengøringen.

Der er to måder du kan gendanne dine data på:
1. Hvis du har lavet en backup af din Firefox-profil inden hovedrengøringen, kan du gendanne den.
2. Hvis du har benyttet Firefox Sync, findes der en backup på Firefox' server, og derfra kan du gendanne din profil ved at logge ind på Firefox Sync.

Hvis ikke du har fået lavet backup, er der ikke noget at gøre. Du må desværre starte forfra med bogmærker, koder osv. Du kan til gengæld forhindre noget lignende en anden gang ved at lave backup eller ved at benytte Firefox Sync.
Mvh. Kim

Lyxgæst

Indlægaf Lyxgæst » ons 25. apr 2018 00:04

Tak for dit svar Kim Ludvigsen

Jeg har ikke lavet en backup.(Det skete lidt tilfældigt)
Jeg brugte Windows "optimer din pc" i startmenuen, jeg var ikke forberedt på at oprydningen var så...radikal.
Jeg har forsøgt at bruge synkronisering i min nye FF browser det kom det intet ud af.
Jeg har mistet alle data som var knyttet til apps i min pc. samt alle programmer jeg selv havde installeret.
Det eneste jeg fik igen ,efter endt oprydning var en side fra Internet Explorer browseren (som jeg aldrig bruger) med en liste over hvad der var slettet....en pæn lang liste.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 25. apr 2018 00:26

Du har haft tre muligheder, da du foretog hovedrengøring:

Hvis du har optimeret, burde dine data ikke være væk. Hverken fra Firefox eller fra andre programmer.

Hvis du har nulstillet, er dine data væk.

Hvis du har gendannet, kan du muligvis fortryde.

Det lyder desværre som om, du har nulstillet. Læs mere her:
https://support.microsoft.com/da-dk/hel ... h-reset-pc
Mvh. Kim

Lyxgæst

Indlægaf Lyxgæst » ons 25. apr 2018 01:49

Tak igen Kim :

Ja jeg havde 3 valgmuligheder og brugte den øverste.

Men der er ikke længere noget genoprettelses punkt de er slettet.

Mine browsere (jeg havde også Crom foruden FF)var væk.

Jeg har fundet nogle af mine programmer som jeg kan gen-installere .

Jeg har netop fundet Crom i min downloads mappe og har gen-installeret den og tænk her er intet gået tabt !

Jeg ved virkeligt ikke hvad der skete der .
Jeg ville aldrig ha valgt : fjern alt og nulstil til fabriksindstilling
og Jeg har jo også stadigvæk mine personlige filer,billeder doks etc
En skam med FF det var her jeg have de fleste af mine vigtigste koder samt andet vigtigt.
Dog har jeg koder jeg gerne vil synkronisere med FF og har brugt lidt tid nu på at finde den funktion i FF. Jeg kan finde synkronisering men den leder ikke efter andre browsere kun andre enheder som mobil og lignende ???
Jeg har forsøgt at synkronisere og jeg har tjekket af hvad jeg ønsker at synkronisere.

Hvis du ku give mig opskriften på hvordan jeg synkroniserer FF med andre browsere så vil jeg være dig dybt taknemmelig
(puha) :geek:

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 25. apr 2018 03:13

Prøv lige dette:
I søgefunktionen i Windows, skriv:
%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles
og tryk så på tasten Enter. Du skulle gerne enten få åbnet en mappe eller få vist en mappe som søgeresultat.
Fortæl os, hvad du har liggende i mappen Profiles.

Med hensyn til synkroniseringen, så synkroniserer den ikke mellem forskellige browsere, men mellem Firefox på forskellige enheder og så Mozillas servere. Har man flere computere og mobiltelefoner, kan man på den måde have de samme bogmærker osv. alle steder.

Har man kun en enkelt Firefox, kan synkroniseringen bruges som backup. Skulle du en anden gang miste dine bogmærker osv., fx hvis harddisken går ned, kan du gendanne det hele på en ny computer ved at logge ind på Firefox Sync.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 27. apr 2018 10:49

Hej Kim
Tak for dit svar !
Jeg har knapt med tid men vender tilbage til at uføre dit forslag
så snart jeg kan.
vi ses og tak igen