Firefox » ingen scrollbar

Zuzzanna

ingen scrollbar

Indlægaf Zuzzanna » tirs 29. maj 2018 16:17

Er der andre end os der oplever at scrollbaren er forsvundet på Ekstrabladet og BT's side. På både min win7 og min nye laptop der kører win10 er den væk. Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, men det er det samme.
I Chrome og på en tablet vises den korrekt.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: ingen scrollbar

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 29. maj 2018 17:28

Hos mig vises den korrekt begge steder. Firefox 60.0.1 på Linux.
Mvh. Kim

Zuzzanna

Indlægaf Zuzzanna » tirs 29. maj 2018 18:46

Mystisk, det er som om problemet er kommet efter den nye lov om Privatlivsvilkår, som popper op på flere sider, men ved ikke om der er en sammenhæng. Må se om problemet løser sig selv.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 29. maj 2018 18:57

Da jeg besøgte bt.dk, blev der vist en meddelelse om cookies, der dækkede hele siden. Mens den var fremme, var der ingen rullebjælke. Den kom, da jeg lukkede meddelelsen.

Kører du i privat browsing-tilstand? Eller har du valgt at blokere cookies? Det kan måske genere.
Mvh. Kim

Zuzzanna

Indlægaf Zuzzanna » tirs 29. maj 2018 19:17

Nej jeg har ikke ændret noget og accepterer cookies. Scroll bjælken er der, men forsvinder ligeså snart siden er loaded in
Men jeg har "I don't care about cookies" addon, jeg har lige slået den fra, og det ser ud til at virke.

jens j

Indlægaf jens j » fre 15. jun 2018 16:27

... jeg har også lige prøvet at slå I don't care about cookies fra på en side der ikke virkede. Det hjalp og så prøvede jeg at slå den til igen for at se om problemet genopstod ............. det gjorde det ikke ????

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 15. jun 2018 16:32

Hej Jens

Det er muligvis fordi, webstedet ved det første besøg har sat en cookie, der fortæller webstedet, at cookie-advarslen ikke skal vises mere.
Mvh. Kim

Double-G

Indlægaf Double-G » lør 16. jun 2018 19:26

Nogen hjemmesider fjerner simpelthen scrollbaren for at forhindre dig i at scrolle forbi deres cookiepopup ved at indsætte overflow:hidden i deres body tag. Når så du klikker på OK, så forsvinder popup'en og de skifter til overflow:auto, der genindsætter scrollbaren.

Du kan godt tvangsindsætte scrollbaren med overflow:auto når du blokerer popup'en, men det kræver en lidt avanceret blocker og lidt kendskab til html at lave de rigtige regler. Selv bruger jeg uBlock
https://addons.mozilla.org/da/firefox/a ... ck-origin/

Mogens R

Indlægaf Mogens R » ons 18. jul 2018 07:15

Måske du har adblocker aktiveret på siden. Jeg deaktiverede min og Vupti :-)