Firefox » Undgå nye versioner af Firefox

casper_r

Geografisk sted: Nykøbing F

Undgå nye versioner af Firefox

Indlægaf casper_r » man 18. jun 2018 11:58

Vi har et internt system, som bruger en java applet til at uploade billeder. Det er 10 år gammelt, men det fungerer fint. Udfordringen er selvfølgelig, at browserne er stoppet med at supportere java. Derfor holder jeg fast i installationen af en ældre Firefox version med java-support.

Jeg har slået automatisk opdatering fra, men alligevel sker det fra tid til anden, at Firefox bliver opdateret. Måske fordi en anden bruger på samme maskine får gjort det, eller fordi... ja... en af brugerne får lavet noget forkert.

Hvordan ville i fastlåse en version af Firefox bedst muligt, så man ikke kan få opdateret den? Jeg tænker eksempelvis på, om der er en række IP'er jeg kan blokere i hosts filen eller på routeren, som ville kunne forhindre opdatering.

På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_13_4) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36
/casper

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Undgå nye versioner af Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 18. jun 2018 12:19

Hej Casper

Du kan installere Firefox 52 ESR, men også den vil have en begrænset levetid. I øjeblikket vil Java være understøttet i den i hvert fald frem til august. Læs mere her:
https://www.fxsitecompat.com/en-CA/docs ... han-flash/
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/

Kan I ikke lave upload-funktionen på en anden måde? Hvis det er en server, der understøtter et scriptsprog som PHP eller .NET, så burde det være ret nemt at lave en upload-funktion via en hjemmeside i det understøttede scriptsprog. Problemet med gamle Firefox-versioner er, at der typisk vil være kendte sikkerhedshuller i dem. De nye udgaver af Firefox er også noget hurtigere og mere stabile end de gamle, der understøtter plugins.
Mvh. Kim

casper_r

Geografisk sted: Nykøbing F

Indlægaf casper_r » man 18. jun 2018 14:30

Hej Kim

Formoder jeg bare kan forsætte med en gammel version af firefox, som understøtter Java, som vi gør nu? Det virker fint, det er bare irriterende, når en eller noget får det opdateret.

Den gamle Firefox version bruges kun til dette interne system.

At rette nuværende kodebase vil jeg helst undgå, så længe som muligt. Der er nyt system undervejs, og den nuværende kode er noget sjask.
/casper

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 18. jun 2018 14:40

Ja, I kan sagtens bare fortsætte med en gammel version, og når den kun bruges internt, er det heller ikke så farligt.

Så vidt jeg ved, så vil I undgå problemet med automatisk opdatering, hvis I bruger ESR-versionen af Firefox. Den er beregnet til virksomheder, hvor det er den systemansvarlige, der bestemmer, hvornår der skal opdateres.
Mvh. Kim