Firefox » downloade pdf filer

Hans Lodberg

downloade pdf filer

Indlægaf Hans Lodberg » fre 22. jun 2018 19:53

Hans Lodberg 22.06.2018
Webmaster på http://www.nvaisrael.dk
Til Firefox support
Jeg er webmaster på http://www.nvaisrael.dk, og arbejder på hjemmesiden i mono.net
Til dette arbejde har jeg gennem længere tid brugt Firefox, hvilket jeg har været tilfreds med, men fornyelig kunne jeg ikke længere downloade pdf filer til hjemmesiden.
Pdf filerne fremstiller jeg ved at tage en kopi af en af de nyhedskilder, jeg abonnerer på f.eks Gatestone Institute. Kopien lægger jeg derefter over i et Microfoft Word dokument. Dette dokument gemmer jeg som en pdf fil. Denne fil downloader jeg herefter til hjemmesidens editor mono.net .
Når jeg downloader Gatestone pdf filen, kommer der i download værktøjet til at stå tmp/Gatestone22.06.2018.pdf, når jeg bruger Google Chrome.
Medens der står100% når jeg bruger Firefox.
Jeg har stort set uddannet mig selv til webmaster, men dette problem har jeg ikke kunnet løse, jeg beder derfor om vejledning, så jeg fortsat kan bruger Firefox som browser.
Venligst
Hans Lodberg

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: downloade pdf filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 22. jun 2018 20:13

Hej Hans

Når du skriver download, mener du vel upload? Altså at du uploader filen til webserveren via et værktøj i mono.net?

I så fald tror jeg, at du skal have fat i supporten hos mono.net. Det kunne lyde som om, mono.net har et problem med dine pdf-filer, enten fordi de har ændret på systemet (hvis det tidligere har virket), eller fordi dine PDF-filer ikke gemmes som før - måske der er et problem med formatet.

Jeg har slettet indlægget med din mailadresse for, at den ikke skal blive høstet til spam - vi svarer normalt alligevel ikke via e-mail men kun her i forummet.
Mvh. Kim

Hans Lodberg

Indlægaf Hans Lodberg » lør 23. jun 2018 19:17

Hej Kim.
1000 Tak for dit svar. Jeg har for et par uger siden været i forbindelse med mono.net support, som ikke kan forklare, hvorfor det ikke mere lader sig gøre at downloade pdf filer til http://www.nvaisrael.dk/NY INFO OM ISRAEL med Firefox som browser, medens det lader sig gøre med Google Chrome. Mono.net har anbefalet mig at anvende en anden browser end Firefox, som jeg imidlertid helst vil bruge. Mono.net bruger ordet download i editorværktøjet, når jeg skal hente den pdf Gatestone 23.06.2018, som jeg lige havde gemt som pdf fil, og som jeg nu har anbragt på vores hjemmeside.
Tak fordi du gjorde mig opmærksom på ikke at sløse med min mailadresse.
Jeg håber på, at du kan hjælpe mig?
Venligst
Hans

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. jun 2018 19:25

Jeg misforstår måske, hvad du mener. Hvis filen ligger på webserveren, og du vil hente den, så downloader du. Hvis filen ligger på din computer, og du vil overføre den til webserveren, så uploader du den.

Så måske vi skal starte forfra:

Uploader du filen, eller downloader du den? Hvis du uploader, så må fejlen ligge i mono.net, hvis du downloader, så kan fejlen også ligge andre steder.

Får du en fejlmeddelelse? I så fald, gengiv den her.
Mvh. Kim

Hans Lodberg

Indlægaf Hans Lodberg » lør 23. jun 2018 19:53

Hej Kim.
Tak for dit svar, i mellemtiden har jeg glemt enten kode eller navn til Mozilla Support. Så jeg kan ikke rigtigt komme videre. Når jeg sender min emailadresse for at nulstille koden eller hvad det nu er, så får jeg det svar, at der er sendt en mail til samtlige konti tilknyttet min mailadresse. Når jeg så kigger efter i min inboks, så er der altså ikke kommet nogen mail om nulstilling.
Jeg beklager min amatørstatus, jeg er formodentlig for gammel (80 år) til at klare disse opgaver, men jeg har svært ved at finde en afløser.
Venligst Hans

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. jun 2018 20:19

Hej Hans

Jeg tror, du blander flere ting sammen. Mozilla Support har du ikke brug for, medmindre det er MozillaDanmark, du mener. Og du er jo logget ind her (man kan for øvrigt også skrive i vores forum uden at være logget ind).

Tag det roligt, træk vejret dybt, og prøv så at svare på mine spørgsmål i forrige indlæg. Især en eventuel fejlmeddelelse kan være en stor hjælp, når vi skal regne ud, hvad der går galt, og hvordan det løses.
Mvh. Kim

Hans Lodberg

Indlægaf Hans Lodberg » lør 23. jun 2018 20:46

Hej Kim.
Mails fra mine nyhedskilder kopierer jeg og gemmer som pdf filer på min pc. Jeg forstår godt din skelnen mellem up- og download. Ikke desto mindre bruger editor værktøjet ordet download, når jeg skal have en på min pc gemt pdf fil lagt ind på hjemmesiden. Når jeg vil lægge filen ind i værktøjet, før den kan anbringes på hjemmesiden, kommer der til at stå 100%, når jeg bruger Firefox og tmp/Gatestone23.06.2018.pdf, som er det navn, jeg har gemt filen under når jeg bruger Google Chrome, og altså navnet på den seneste fil, jeg har lagt ind på hjemmesiden. Jeg får ingen fejlmelding, nar jeg bruger Firefox, men opgaven lader sig simpelthen ikke løse med tallet 100%.
Jeg har været ind på en supportside, om den hedder det ene eller det andet, ved jeg ikke nu. Men for at komme ind på den, skulle jeg oprettes som bruger, og i den forbindelse bruge et navn og et kodeord. Når jeg kan modtage din hjælp nu, er det vel fordi, jeg har bedt om en mail, når der kom at svar fra dig, og på den måde undgået at skulle anføre brugernavn og kode.Jeg kan lave skærmbilleder af redigeringsværktøjet, hvis det kan hjælpe.
Venligst
Hans

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. jun 2018 21:04

Hej Hans

Tak for opklaringen. Når det er upload til webserveren (selvom de kalder det download), så kan vi ikke løse problemet. Det er upload-funktionen i editor-værktøjet, der er noget galt med.

Men du behøver reelt ikke at benytte upload-funktionen i editor-værktøjet. Du kan i stedet bruge et FTP-program eller en netværksplacering i din Windows. FTP-programmer kan være lidt nørdede, men hvis du nogensinde har brugt en fil-manager, er det ikke så slemt (fil-managere var meget populære i Windows' barndom).

Hvis du vil bruge et FTP-program, kan jeg anbefale det gratis FileZilla: https://filezilla-project.org/download.php

Hvis du vil bruge en netværksmappe, så har jeg en gang for længe siden skrevet, hvordan man bruger en netværksmappe i denne artikel:
https://kimludvigsen.dk/programmer-inte ... .php#mappe
Mvh. Kim

Hans Lodberg

Indlægaf Hans Lodberg » lør 23. jun 2018 21:23

Hej Kim.
Tak for din hjælp, men det undrer mig fortsat, hvorfor det lader sig gøre i Google Chrome,men pludselig ikke mere i Firefox, hvor det ellers har fungeret udmærket i mange måneder.
Jeg har klippet noget ud fra editorsiden, men jeg ved ikke hvordan, jeg kan sende det til dig, og du er vel heller ikke interesseret. Jeg må drage konsekvensen og benytte Google Chrome fremover.
De venligste hilsener
Hans

nvaisrael

Indlægaf nvaisrael » søn 24. jun 2018 18:52

Hej Kim. Jeg har lige forsøgt at sende en besked til dig med en vedhæftet fil, men jeg ved ikke, om det er lykkedes, så jeg prøver en gang til
Jeg kan fortsat ikke komme ind på Mozilla Danmark Forum, fordi jeg har glemt både kode og navn. Kan jeg oprette en ny profil?
Venligst
Hans Lodberg
Vedhæftede filer
Udklip fra mono.net.PNG
Her sendeer jeg et udsnit af redigeringsværktøjet på Mono.net

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 24. jun 2018 19:03

Hej Hans

Du kan få tilsendt en mail til nulstilling af din adgangskode - der skulle være et link til det på login-siden. Dit brugernavn er "Hans Lodberg", og du er tilmeldt med din mailadresse på stofanet.

Men som du kan se, kan du sagtens skrive uden at logge ind. Dit billede siger mig desværre ikke så meget, fordi jeg ikke kender editorens funktioner. Som skrevet tidligere, burde du kunne undgå problemet ved at benytte et FTP-program eller et netværksdrev - eller du kan benytte Chrome, når du skal overføre filer, da den åbenbart virker.
Mvh. Kim

ojunker

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf ojunker » søn 24. jun 2018 19:44

Hej Kim

Jeg kastede lige et blik på Mono's Ofte stillede spørgsmål.

Man understøtter ikke FTP-adgang.
Mvh. Ole

Gæst

Indlægaf Gæst » søn 24. jun 2018 20:35

Hej Kim.
Tak for dit svar. Jeg kan godt forstå, at det klip jeg sendte til dig, ikke siger dig så meget. Jeg sendte det bare for at vise dig mono.nets brug af ordet download.
Jeg vil være glad for at få det link du omtaler.
Venligst
Hans

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 24. jun 2018 20:57

Hej Hans

Det er åbenbart ikke muligt at uploade uden om mono.nets editor, jfr. Oles svar. Hvis mono.nets support ikke kan/vil hjælpe dig, og hvis det virker med Chrome, så brug i stedet Chrome, når du skal uploade filer. Det er nok nemmere end at lede efter andre løsninger.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 24. jun 2018 22:44

Hej Hans

Jeg har lige prøvet at oprette et prøveabonnement på mono.net, og jeg har ikke nogen problemer med at uploade filer, som du kan se her:

pdf-mononet.png

Det kan tyde på, at det er noget hos dig, der driller. Måske en udvidelse i Firefox eller et sikkerhedsprogram på din computer. Som tidligere nævnt: Når det virker i Chrome, så brug Chrome, når du skal uploade - det er sikkert nemmere end at bruge en masse tid på at finde fejlen hos dig.
Mvh. Kim

Lodberg Hans

Indlægaf Lodberg Hans » tirs 26. jun 2018 19:02

Hej Kim.
Tak for din hjælpsomhed. Jeg vil følge dit råd og bruge Chrome i stedet for Firefox.
Venligst
Hans