Firefox » Hvilken maskine synkroniseres ud fra?

JanTV5

Hvilken maskine synkroniseres ud fra?

Indlægaf JanTV5 » tors 28. jun 2018 12:26

Jeg har et hjemmenetværk. Jeg har en række åbne faneblade på hver af PC'erne, og jeg vil gerne synkronisere så jeg får den største fællesmængde på alle PC'er. Altså når jeg åbner et faneblad på en PC, vil jeg gerne have det senere åbnet på de andre.

Imidlertid fungerer det modsat. Jeg var pga et problem nødt til at fjerne alle åbne faneblade på en PC, hvilket medførte at alle åbne faneblade forsvandt fra de andre PC'ere.

Kan man styre hvilken PC hele systemet kopierer, og hvis ikke, hvad er så reglen for hvordan det fungerer?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hvilken maskine synkroniseres ud fra?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 28. jun 2018 20:17

Hej Jan

En synkronisering er beregnet til at sørge for, at indholdet er ens på forskellige enheder - uanset om det er faneblade, bogmærker eller andre ting. Det er ikke kun i Firefox, det fungerer sådan, det fungerer på samme måde i alle andre synkroniseringstjenester, fx også i Dropbox.

Det vil sige, den handling, du senest har udført, åbning af nyt faneblad, lukning af et faneblad osv. vil blive synkroniseret til de andre enheder.

Synkroniseringsfunktionen er derfor ikke velegnet til det, du gerne vil. Jeg har prøvet at lede efter en udvidelse, der kan det ønskede, men jeg har ikke fundet en. Det nærmeste, jeg kan komme med en løsning, er, at du gemmer de åbne faneblade, du vil have vist på de andre computere, som bogmærker, evt. i en bogmærkemappe med navnet på den pågældende computer. De vil så blive synkroniseret, så du kan tilgå dem fra andre computere.
Mvh. Kim

JanTV5

Indlægaf JanTV5 » lør 30. jun 2018 13:45

Hej Kim

Tak for hjælpen Det med at det er den sidste ændring der breder sig til de andre maskiner, er den regel jeg var ude efter.

Fidusen med at gemme de åbne vinduer man vil beholde i en særlig mapper er også god.

Tak
mvh Jan

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Karl Erik » lør 30. jun 2018 21:41

JanTV5 skrev:
Fidusen med at gemme de åbne vinduer man vil beholde i en særlig mapper er også god.

Og hvis du højreklikker på bogmærkemappen er det en funktion der hedder "Åbne alle i faneblade".
Karl Erik