Firefox » Ingen scroll-mulighed

Knitter

Geografisk sted: Holstebro

Ingen scroll-mulighed

Indlægaf Knitter » fre 29. jun 2018 10:15

Foreløbig er det kun på denne ads. https://www.dr.dk/nyheder/allenyheder/ , hvor jeg ikke får en scrollbar i FF. Der er ingen problemer i Chrome og Opera.
Er det den seneste opdatering, der laver den fejl?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Ingen scroll-mulighed

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 29. jun 2018 10:56

Hej Knitter

Mon ikke det er cookie-advarslen og Adblock eller lignende der driller, ligesom i denne tråd, der også indeholder en løsning:
viewtopic.php?f=1&t=12806
Mvh. Kim

ojunker

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf ojunker » fre 29. jun 2018 11:19

Hej

Jeg får vist siden uden problemer og med scroll mulighed.
Der vises ikke nogen cookie advarsel eller andre advarsler.

Kører Firefox version 61.0 og Adblock Plus, men i modsætning til Knitter kører jeg Windows 10.
Mvh. Ole

Knitter

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Knitter » fre 29. jun 2018 14:07

Det var "I don't care about cookies", der var årsagen.
Jeg synes bare, det er mærkeligt, for det er først i dag, jeg fik problemet, og det er en side, jeg går ind på hver dag.
Mange tak for svarene. :D

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 3. jul 2018 10:21

[quote="Knitter"]Foreløbig er det kun på denne ads. https://www.dr.dk/nyheder/allenyheder/ , hvor jeg ikke får en scrollbar i FF. Der er ingen problemer i Chrome og Opera.
Er det den seneste opdatering, der laver den fejl?

Jeg har haft samme problem denne uge. Jeg har haft "I dont care about cookies" i flere år. Nu har jeg slået det fra, men skal så afklikke cookie-politiken hver gang jeg går ind på dr.dk.

mvh Johan

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 3. jul 2018 10:31

Hej Johan

Sletter du automatisk cookies? Hvis du sletter cookies, så vil DR (og andre sider) blive ved med at sætte en cookie ved dit næste besøg, og så kommer du ikke ud over problemet, medmindre "I dont care about cookies" bliver bedre til at håndtere cookie-advarslerne.

Løsningen er at beholde cookies, så er det kun én gang, du skal deaktivere "I dont care about cookies". Bemærk, cookies er på ingen måde farlige, så der er reelt ingen grund til at slette dem. Cookie-forskrækkelsen hos politikerne bunder stort set i manglende viden.
Mvh. Kim