Firefox » HTTP_ACCEPT Headers

zooill

HTTP_ACCEPT Headers

Indlægaf zooill » man 13. aug 2018 19:24

Hej derHej! Nu skriver jeg i blinde for smileyérne dækker over skrivefeltet
Jeg har været inde på panopticlick og løbe en test og tænke at med DO NOT Track og Privat Browsing burde dette vel ikke komme som resultat:
HTTP_ACCEPT Headers
14.23

19274.47
text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8 gzip, deflate, br da,en-US;q=0.7,en;q=0.3
Is your browser accepting Do Not Track commitments? ✗ no

Eller har jeg misforstået?
Non ide om hvordan jeg kan udbedre det,, med about:config eller hva nu?
ville være meget taknemmelig for godt svar her :)

[size=80][color=gray]Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.11; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0[/color][/size]

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: HTTP_ACCEPT Headers

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 13. aug 2018 20:02

Hej zooill

Kan du ikke forklare nærmere, hvor du får vist det resultat, som du citerer? Når jeg prøver testen på eff.org's side, så får jeg kun nedenstående felter:

Is your browser blocking tracking ads?
Is your browser blocking invisible trackers?
Does your browser unblock 3rd parties that promise to honor Do Not Track?
Does your browser protect from fingerprinting?

Dit "Is your browser accepting Do Not Track commitments?" er ikke med her. Jeg vil gerne kunne se det felt (og forklaringen på det), for umiddelbart vil jeg tro, at det betyder, at der netop blokeres. Jeg tror, at det svarer til det tredje punkt ovenfor, som betyder, at selvom et websted lover at opføre sig pænt, så blokerer Firefox stadig sporing på webstedet (hvis der står "no" ud for punktet).
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 13. aug 2018 20:10

@Kim. Du skal klikke på 'Show full results for fingerprinting'.
Det er ikke sikkert, at du kan se det samme som zooill. Jeg fandt et "resultat" her: https://panopticlick.eff.org/results-nojs?a=&t=&dnt=
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 13. aug 2018 20:19

Jeg havde prøvet at klikke for at få det udvidede resultat, men jeg fik ikke vist den pågældende tekst.

Så vidt jeg kan forstå efter at have læst forklaringen, så har jeg gættet rigtigt tidligere: At Firefox er ligeglad med, om websitet lover at opføre sig pænt, Firefox blokerer alligevel, hvis der er ja ud "tracking ads" og "invisible trackers".
Mvh. Kim