Firefox » Alle bogmærker er pludslig Usikker forbindelse

Per H

Alle bogmærker er pludslig Usikker forbindelse

Indlægaf Per H » søn 16. sep 2018 14:20

Efter at have fulgt et "råd" fra Firefox for at få computeren til at komme hurtigere igang, nulstillede jeg Firefox. Det skulle jeg aldrig have gjort. Alle mine bogmærker er blevet utilgænglige, "Usikker forbindelse".
"Webstedet bruger HTTP Strict Transport Security (HSTS) til at angive at Firefox kun kan oprette en sikker forbindelse til det. Derfor er det ikke muligt at tilføje en undtagelse for dette certifikat."
Se og få løst dette problem, ellers må jeg smide Firefox ud.

Per H

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:62.0) Gecko/20100101 Firefox/62.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Alle bogmærker er pludslig Usikker forbindelse

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 16. sep 2018 17:23

Hej Per

Da du nulstillede Firefox, nulstillede du også Firefox' certifikatlager. Det certifikatlager indehold muligvis det certifikat, som et sikkerhedsprogram på din computer skal bruge, når det skanner krypterede forbindelser til websteder.

Du kan prøve en af disse muligheder:

Hvis du har en mappe på dit skrivebord, der hedder "Gamle Firefox-data", kan du tage en kopi af filen cert9.db. Den skal du anbringe i Firefox' profilmappe:
Skriv about:support i adressefeltet og tryk på Enter-tasten. Klik på knappen Åbn mappe i afsnittet Programinfo. Afslut Firefox. Omdøb eller slet filen cert9.db i mappen, du lige åbnede. Anbring filen cert9.db du kopierede fra den gamle Firefox-profil i mappen. Start Firefox.

Du kan også prøve at reparere installationen af dit sikkerhedsprogram/antivirusprogram (med Firefox afsluttet). Det får muligvis sikkerhedsprogrammet til at anbringe det nødvendige certifikat i Firefox' certifikatlager.
Hilsen Jørgen