Firefox » side skalerer ikke rigtigt

LasseLundberg

Geografisk sted: København

side skalerer ikke rigtigt

Indlægaf LasseLundberg » man 24. sep 2018 09:16

Hej
Min hjemmside bliver ikke vist rigtigt i Firefox. Den højre side vil ikke skalere, som den burde. Er der en vejlig sjæl som måske kender en løsning på det problem?

Se evt. på:
http://www.lasse lundbergandreasen. com

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.13; rv:62.0) Gecko/20100101 Firefox/62.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: side skalerer ikke rigtigt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 24. sep 2018 09:25

Hej Lasse

Jeg har indsat et par mellemrum i din adresse til siden. Vi har haft mange tilfælde af folk, der prøver at bruge os til SEO, og det er vi trætte af. Ved at indsætte mellemrummene er der ingen SEO-værdi, men vi kan stadig hjælpe dig.

Kan du forklare nærmere, hvad der er galt med skaleringen af højre side? Jeg kan ikke få øje på noget, der ser forkert ud.
Mvh. Kim

LasseLundberg

Indlægaf LasseLundberg » man 24. sep 2018 09:32

Hej Kim

Helt i orden.

Når jeg ser siden i fuld bredde, bliver den højre side skåret af. Du kan måske se, hvad jeg mener i det vedhæftede skærmbillede.

Vh Lasse
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2018-09-24 kl. 10.29.14.png

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 24. sep 2018 09:55

OK, jeg har en meget stor skærm, så jeg skal zoome temmelig meget før problemet opstår. Jeg kan godt se problemet med et mindre bredt browser-vindue.

Problemet er den meget tomme plads til højre for billedet, det havde måske været bedre, hvis menuen havde ligget inde i den div som billedet ligger i ligesom menuen til venstre for billedet.

Har du forstand på CSS?
Så vidt jeg kan se, bruger du Wordpress, så måske det var bedre at spørge udvikleren af temaet? Det kan blive meget rodet at rette op på et tema, og du kan vist risikere, at dine ændringer overskrives, når temaet opdateres.

OBS! Jeg kan ikke komme til at starte Chrome i øjeblikket, da jeg har et program kørende, som ikke har det godt sammen med Chrome. Jeg kan ikke komme til at tjekke i Chrome før end i eftermiddag engang.
Mvh. Kim

LasseLundberg

Indlægaf LasseLundberg » man 24. sep 2018 10:02

Hej Kim

Tak for dit svar. Jeg havde håbet, jeg måske selv kunne klare problemet, men jeg er ikke god til css. Jeg kontakter udvikleren af themet, så håber jeg, der er hjælp at hente.

Så vidt jeg kan se, er problemet kun i Firefox. Chrome og safari fungerer fint, så det var derfor, jeg henvendte mig her.

God dag og tak endnu engang.
Vh Lasse

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 24. sep 2018 10:12

Prøv at se vedlagte billede. Jeg har brugt en funktion, der indrammer de forskellige block-elementer (fx div-bokse) på siden. Menuen til højre ligger uden for den midterste boks, og det ville sikkert hjælpe gevaldigt, hvis den kom ind i boksen. Undermenuen ville så blive åbnet over billedet, men det ville ikke have den store betydning, fordi man alligevel kun åbner undermenuen for at bruge den.

lasse.png
Mvh. Kim

LasseLundberg

Indlægaf LasseLundberg » man 24. sep 2018 10:18

Mange tak - jeg kan godt se, hvad du mener