Firefox » Sikker connection

FeTA

Sikker connection

Indlægaf FeTA » fre 19. okt 2018 07:14

Hej med jer
Når jeg vil ind på facebook og instagram, siger programmet secure connection failet, hvis jeg bruger microsoft browseren er der ingen problemer med at tilgå disse sider.
Jeg bruger en windows 10 maskine

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:62.0) Gecko/20100101 Firefox/62.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Sikker connection

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 19. okt 2018 08:42

Hej FeTA

Det skyldes sandsynligvis et problem med certifikatet. Nogle sikkerhedsprogrammer vil gerne overtage forbindelsen mellem Firefox og webstedet, hvilket kræver, at sikkerhedprogrammets certifikat skal installeres i Firefox. Hvis det ikke er blevet installeret korrekt, vil Firefox ikke forbinde til webstederne, fordi de tilsynelandende ikke benytter et gyldigt certifikat.

Løsningen er at få opsat sikkerhedsprogrammet korrekt, eller at slå funktionen til at skanne sikre forbindelser fra i sikkerhedsprogrammets indstillinger.

Du kan læse mere i denne artikel, og der er også hjælp til nogle af sikkerhedsprogrammerne:
https://support.mozilla.org/da/kb/fejlk ... -websteder

Der kan dog også være andre problemer, så det ikke er sikkerhedsprogrammet, der driller, men at der i stedet er problemer med webstedets eget certifikat. Det burde ikke ske på Facebook og Instagram, så ovenstående er den mest sandsynlige årsag til problemet.
Mvh. Kim