netbank og java

Jane

netbank og java

Indlægaf Jane » tors 19. jun 2008 00:01

Hej.

Efter installation af Firefox 3 kan jeg ikke gå på netbank. Kun i ie. Har prøvet at opdatere java, men måtte gå i ie for at gøre det. I firefox siger den ved åbning af netbank, at den mangler java. Kender I til dette problem? Min bank havde flere opkald om samme problem.

Hilsen
Jane

Chritian

Måske noget her ?

Indlægaf Chritian » tors 19. jun 2008 00:06

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark medlem

Geografisk sted: Århus

netbank og java

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 19. jun 2008 00:23

Hej Jane

Hent Java RE her:
http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Se om det ikke hjælper.
Hilsen Jørgen

Jane

Indlægaf Jane » tors 19. jun 2008 07:08

Hej igen.

Jeg har hentet den nye version, men når jeg prøver at gå ind i Sydbanks netbank, skriver den, at jeg mangler java. I IE kan jeg stadig godt gå på netbanken. Skal jeg måske afinstallere Firefox og prøve igen?

Hilsen
Jane

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark medlem

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 19. jun 2008 07:59

Har du prøvet at geninstallere Java inde fra Firefox eller inde fra Internet Explorer?

Prøv at besøge denne side:
http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
Du skulle gerne kunne se en lille dansende figur på siden. Kan du ikke se figuren, så klik på linket Downloads øverst på siden, og klik derfter på knappen Free Java Download.

Får du nogen fejlmeddelelser undervejs, så skriv dem ned og giv os dem.
Mvh. Kim

Jane

Indlægaf Jane » tors 19. jun 2008 14:53

Hej Kim!

Jeg har prøvet at reinstallere fra begge browsere. IE virker, men i Firefox kan jeg ikke verificere. Når jeg trykker på verify hopper den bare tilbage til foregående side... I IE kunne jeg godt verificere uden problemer.

Underligt!

Hilsen
Jane

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark medlem

netbank og java

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 19. jun 2008 16:06

Hej Jane

Hvis du ikke kan se den dansende figur, som Kim omtaler, så prøv lige at checke disse indstillinger.
1.Har du aktiveret Java i Firefox?
2.Har du aktiveret den seneste version af Java i "Kontrolpaneler"
3.Tøm cacheen i Firefox.

ad. 1. Menuen Funktioner -> Indstillinger -> Indhold -> Aktiver Java.
ad. 2. På din pc. Menuen Start -> Kontrolpaneler -> Java -> Java -> Den nederste knap hvor der står "Wiew". Både ud for "User" og "System" skal der være et V i boksen "enabled"
ad. 3. I Firefox. Menuen Funktioner -> Fjern private oplysninger -> Sæt et V i boksen "cache" og tryk på knappen " Fjern private oplysninger nu".

Lad os se om det hjælper. Har du installeret nogle udvidelser i Firefox?
Hilsen Jørgen

Jane

Indlægaf Jane » tors 19. jun 2008 16:30

Hej igen!

Jeg har forsøgt at skrive til jer, at jeg ikke havde fået aktiveret java i funktioner. Så nu er det OK. Jeg kan dog stadig ikke logge på netbank, den skriver, at den ikke kan finde certifikatet. I IE er der som sagt ikke problemer.
Har I nogen forklaring/løsning?

Hilsen
Jane

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark medlem

netbank og java

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 19. jun 2008 16:40

Hilsen Jørgen

Duke59

Indlægaf Duke59 » tors 19. jun 2008 17:20

Jeg har FF3 på og alt kører som det skal også min Bank, jeg har ikke gjort noget jeg opgraderede bare min FF2 til FF3, dog er der jo en masse af mine plugins som ikke virker og dem har jeg så enten hentet i en ny udgave eller afinstalleret.

Det er iøvrigt en af de råd man får her, det er at prøve at køre FF3 helt uden plugins, dvs. du sklal jo self. have den seneste Java runtime på.
MVH Duke59
"Et smil kræver 13 muskler, et surt ansigt 60. - Hvorfor anstrenge sig?"

Jane

Indlægaf Jane » tors 19. jun 2008 17:55

Hej

I skal have tak for hjælpen. Jeg har den seneste java og kan logge på fra IE. Jeg kan ikke finde ud af, hvad der er i vejen, der er ingen løsning via bankens hjælpeside, men nu får jeg et nyt nøglecertifikat, så håber jeg, det løser det - uanset hvad der var galt.

Hilsen
Jane

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 19. jun 2008 18:05

Til Jane...

Jeg bruger selv Sydbanks netbank og har ligeledes oplevet problemer med at logge på, efter opgradering til FF3.
Tror ikke det er dig der har nogle problemer med Java eller ligende, men derimod Sydbank der ikke har forberedt deres netbank til FF3.

Så der er vist ikke andet at gøre end at håbe på de får styr på det...:wink:

Du kan evt. sende en mail til deres support - jo flere der gør det, desto større er chancen for at de gør noget ved det.

Jesper Kristensen
MozillaDanmark medlem

Geografisk sted: Helsingør

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 19. jun 2008 19:48

Jane skrev: Hej igen.

Jeg har hentet den nye version, men når jeg prøver at gå ind i Sydbanks netbank, skriver den, at jeg mangler java. I IE kan jeg stadig godt gå på netbanken. Skal jeg måske afinstallere Firefox og prøve igen?

Hilsen
Jane

Er du sikker på at der står "Java" og ikke "JavaScript"?

Så vidt jeg ved er Sydbank den eneste større bank i Danmark, der ikke er afhængig af Java.
Jesper Kristensen (dikrib)

Jane

Indlægaf Jane » tors 19. jun 2008 22:59

Det er muligt, at der stod java script... Men java script var aktiveret i indstillinger. Problemet løste sig ved, at jeg fluede af i "aktiver java".

Jeg tror, at gæsten har ret i, at det er Sydbank, der ikke er gearet til FF 3.

Jeg venter nu på nyt certifikat og melder lige tilbage, om det hjælper. Skriver også til Sydbanks support.

Hilsen
Jane

multi

Indlægaf multi » man 23. jun 2008 15:50

hvis man se på sydbanks tekniske detaljer. er det kun firefox 2.0 browser som virker. så muon ikke sydbank snart opdatere.

multi

sydbank netbank

Indlægaf multi » man 23. jun 2008 23:56

har snakket med support, og følgende løsning virker hos mig til firefox 3.0 efter jeg havede samme problemer som beskrevet i emnet her.

[b]Hvis du nu kan komme ind via Internet Explorer, skal du
ændre din standardsti og så se, om det ikke bagefter kan lykkes at komme på
via Firefox:
Log dig helt ind i NetBank og vælg menuen Adminstration, Sikkerhed,
Sikkerhedsløsning. Her trykker du på Import af certifikat
Sæt markering
ved "Udpeg en anden sti...." og tryk på Gennemse og dobbetklik på dit
certifkat, hvor det nu faktisk ligger på din harddisk. Slut af med OK. Nu
har du ændret standardstien, så jeg ikke længere kan se dit -drevet her i
vores ebdsystemer.

Jane

sydbank og netbank

Indlægaf Jane » tors 10. jul 2008 11:25

Hej!

Tak for indlægget multi. Jeg har fået den samme hjælp fra Sydbanks support, så nu virker det helt fint.

God sommer fra
Jane

Mikkwl

Netbank

Indlægaf Mikkwl » fre 8. maj 2009 14:36

Hejsa -jeg løb ind i samme problem med Nordea netbank gennem brugen af Firefox. (Dog kun når jeg skulle ind og kigge på aktier -dvs. den normale bankoversigt kunne jeg fint komme ind på)
Løsningen jeg gjorde var at deaktivere javascript og aktivere jave igen. Og så virkede det. Som om den lige skulle opdage, at den faktisk var slået til. Prøv det evt. et par gange hvis det ikke virker første gang.

Jane

Indlægaf Jane » fre 8. maj 2009 16:16

Hej! Ja jeg har samme erfaring. Tak for svaret.

Hilsen
Jane