husk adgangskode

haas

husk adgangskode

Indlægaf haas » man 11. jan 2010 12:30

Jeg kan ikke få firefox til at huske adgangskode (på et bestemt site). I explorer køres et tilføjelsesprogram, når jer er samme sted og så virker det, men det sker ikke i firefox. "Husk adgangskoder" er aktiveret, og der er ingen undtagelser. Findes der en løsning?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; da; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221 Firefox/3.5.7 (.NET CLR 3.5.30729)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: husk adgangskode

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 11. jan 2010 12:36

Firefox bør huske på alle sider, undtagen dem der bevidst har slået det fra, fx af sikkerhedshensyn.

Hvilken side drejer det sig om?
Mvh. Kim

haas

Indlægaf haas » man 11. jan 2010 14:46

Kim Ludvigsen skrev: Firefox bør huske på alle sider, undtagen dem der bevidst har slået det fra, fx af sikkerhedshensyn.

Hvilken side drejer det sig om?

DDD.dk (Den Danske Dyrlægeforening), hvor man kan logge in øverst i billedet.
Der kommer så et felt til brugernavn og adgangskode.
Hvis man bruger explorer ser det anderledes ud, bl. a. med et hak til at huske :-) :D

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 11. jan 2010 15:09

Min Internet Explorer vil ikke på nettet. I Mine andre browsere ser jeg ikke nogen log in-felter. Jeg kan klikke på linket Log på, og så åbnes en dialogboks til indtastning af brugernavn og kode. Den slags kan Firefox vist ikke huske.

Dem der har lavet siden har vist ikke tænkt så meget over, at der findes andre browsere end Microsofts, så det vil måske være en god ide at du henvender dig til dem og forklarer problemet.

De burde måske også have at vide, at der er noget der hedder webstandarder, og at man ganske gratis kan tjekke sin side her:
http://validator.w3.org/
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
Mvh. Kim

haas

Indlægaf haas » man 11. jan 2010 15:46

Tak, jeg sender korrepondancen til DDD
mvh
/haas

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » man 11. jan 2010 20:54

Siden bruger en HTTP Auth dialog. Den kan Firefox sagtens huske brugernavn og adgangskode til. Bare klik på "husk"-knappen i den lille grå linje øverst i vinduet efter du er logget ind. Firefox kan derimod ikke logge ind automatisk uden at siden understøtter det, så du er nødt til at klikke på "log ind", men behøver ikke skrive brugernavn og adgangskode hver gang.

Urup

Indlægaf Urup » tors 14. okt 2010 10:53

Jeg er ked af at hive en gammel tråd op igen, men er der en metode, hvorved man kan undgå sidens "password autofuldførelse blokering"?
Tvinge siden til at lave en cookie med brugernavn og password..?

Mvh.
Esben

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 14. okt 2010 11:42

Nej, cookies placeres af hjemmesiden og aflæses af hjemmesiden, så det har du intet styr over.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 14. okt 2010 13:00

Du kan bruge et Greasemonkey-script, med mindre login-boksen er lavet med et plugin. Der er to forskellige muligheder:

Du kan lave et script der automatisk udfylder brugernavn og adgangskode og logger ind.

Du kan bruge et script der fjerner autocomplete=off så Firefox derved har mulighed for at huske adgangskoden, så du kun skal trykke på login-knappen hver gang. Du kan downloade sådanne scripts der virker på alle sider http://userscripts.org/scripts/search?q ... lete%3Doff eller du kan lave dit eget, hvis du kun vil have det på en bestemt side.

Urup

Indlægaf Urup » tors 14. okt 2010 13:14

Mange tusind tak - det er lige præcis hvad jeg søgte!

Og så lærte jeg også hvor fedt Greasemonkey er!! :)