Firefox » MAC og Firefox

Paul Erik

MAC og Firefox

Indlægaf Paul Erik » ons 27. jan 2010 18:09

Jeg har fået en Mac, men jeg kan ikke få java til at virke. Nogle hjemmesider bliver ikke vist rigtigt. Normal siger Mac at de anbefaler safari - men min netbank understøtter ikke Safari men kun Firefox. Hvordan får jeg mit java til at virke i Firefox?

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; da; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Re: MAC og Firefox

Indlægaf Karl Erik » ons 27. jan 2010 18:59

Tjek at Java er aktiveret under Funktioner > Indstillinger > Indhold, der skal være flueben ud for "Aktiver Java" (teksten kan være lidt anderledes hos dig).

Jeg kender ikke noget til Mac men jeg mener du kan teste om Java virker på denne side.

Vis det stadig ikke virker må vi have en anden på banen.
Karl Erik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 27. jan 2010 19:06

Karl Erik skrev: Tjek at Java er aktiveret under Funktioner > Indstillinger > Indhold

Det er muligvis "Rediger" i stedet for "funktioner".
Mvh. Kim

Paul

Indlægaf Paul » ons 27. jan 2010 19:17

Paul Erik skrev: Jeg har fået en Mac, men jeg kan ikke få java til at virke. Nogle hjemmesider bliver ikke vist rigtigt. Normal siger Mac at de anbefaler safari - men min netbank understøtter ikke Safari men kun Firefox. Hvordan får jeg mit java til at virke i Firefox?

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; da; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

Jeg siger tak - men desværre bliver java i Firefox ikke aktiveret - hmm

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 27. jan 2010 19:25

Paul skrev:
Paul Erik skrev: Jeg siger tak - men desværre bliver java i Firefox ikke aktiveret - hmm

Hvilken besked får du på den testside, som Karl Erik henviste til? Sun plejer at være flinke med råd til at få det til at virke.
Mvh. Kim

SPIRI
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf SPIRI » tors 28. jan 2010 13:23

På Mac ligger Indstillinger i menuen Firefox.

Der er ikke noget Java-indstilling under Indhold på Mac. Jeg ved ikke præcist hvorfor, men Java virker anderledes på Mac end fa Windows. Apple har deres egen Java og man kan derfor ikke installere noget fra Sun.

Paul Erik: hvad sker der når du går ind på den testside Karl Erik linkede til? Får du en fejlbesked?

Jeg får følgende på min Mac:
mac-java.png

Tjek evt. om der er Javaopdateringer i  > Softwareopdatering.
Søren Hugger Møller

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 31. jan 2010 20:29

Fluebenet for aktivering af Java i indstillingsdialogen er fjernet i nyere versioner af Firefox, så den nu deaktiveres/aktiveres på samme måde som andre plugins i menuen Funktioner -> Tilføjelser -> Plugins.

Java blev fjernet fra indstillingsdialogen i Firefox 3.6 samtidigt med at man fjernede den enorme kode til specialhåndtering af Java i Windows og Linux. Det kunne man fordi Sun udgav Java Plugin 2 sammen med Java 6 Update 10, der kan fungere lige som alle andre plugins (det virkede dog først ordentligt efter Java 6 Update 14). Apple har endnu ikke fået udgivet deres Java Plugin 2, så man har måttet beholde specialhåndteringen af Java i Mac-udgaven af Firefox, men man har altså ikke beholdt special-indstillingen.

Mathias Kortegaard

Indlægaf Mathias Kortegaard » fre 21. maj 2010 19:47

Jeg kan heller ikke få Java til at virke i Firefox på min Mac. Den er dog aktiveret i Funktioner-> Indhold samt i Plug-ins under Tilføjelser. Det virker dog stadig ikke.

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 22. maj 2010 13:39

Hej Mathias.

Prøv at svare på de samme spørgsmål vi stillede Paul, så kan vi måske hjælpe dig med at finde ud af hvad der er galt hos dig.

Kenneth_77

Indlægaf Kenneth_77 » ons 9. jun 2010 21:49

Hej

Prøv at følge vejledningen
Javafejl i Firefox 3.6 på OS X
:

http://www.tjekpc.dk/viewguide.asp?bank ... g=da&id=51

Det virkede for mig :o)

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 3. aug 2010 22:17

Kenneth_77 skrev: Hej

Prøv at følge vejledningen
Javafejl i Firefox 3.6 på OS X
:

http://www.tjekpc.dk/viewguide.asp?bank ... g=da&id=51

Det virkede for mig :o)

Også for mig! Tak!

Mikkel Møldrup-Lakjer

wille

Indlægaf wille » tirs 8. feb 2011 10:44

Fint link til at få Java til at køre i Firefox på Mac!

Tusind tak for hjælpen!

Jesper Pedersen

Indlægaf Jesper Pedersen » tors 21. jul 2011 21:30

Jeg ved ikke om denne tråd stadig er i live, men nu prøver jeg.

Jeg har nu prøvet at følge den anvisning som har været i denne tråd, hvor man skulle slette en fil m.m..

Men det virker ikke.. Når jeg så prøver at teste om mit java virker via det link som også er i tråden så lukker mit firefox bare ned.. Ligesom mit netbank og borger.dk når jeg prøver det..

Kan nogle hjælpe?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 21. jul 2011 21:55

Har du installeret den seneste version af Java til Mac?
Hvilken version af Firefox bruger du?
Hilsen Jørgen

Jesper Pedersen

Indlægaf Jesper Pedersen » søn 24. jul 2011 22:06

Jeg har Firefox 5.0.1..

Hvergang jeg prøver at gå ind på en hjemmeside hvor der bruges java, så lukker siden bare ned.. fx hvis jeg prøver at logge ind på borger.dk

Jeg har søgt i softwareopdateringer efter java, men der er ikke nogle opdateringer.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 24. jul 2011 22:16

Har du også problemet hvis du starter Firefox i 'Fejlsikret tilstand'? (Hold Alt/Option-tasten nede mens du starter Firefox.)
Hvis det hjælper, er det sikkert en udvidelse der driller. Deaktiver dem en ad gangen til du finder den skyldige.
Hvis det ikke hjælper, så afinstaller Firefox og geninstaller den. Gør evt det samme med Java.
Hilsen Jørgen

Jesper Pedersen

Indlægaf Jesper Pedersen » man 25. jul 2011 10:57

Det lukker stadig bare ned, selvom det er i fejlsikret tilstand..

Nu er det bare mig som er lidt ny indenfor mac verdenen, ihvertfald når det gælder programmer.. Hvordan sletter jeg JAVA?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 25. jul 2011 12:40

Jeg har ikke selv en Mac, så jeg ved ikke hvordan man afinstallerer Java. Det er vist temmelig svært. Måske kan du hente og geninstallere Java.
http://support.apple.com/downloads/#java
Hilsen Jørgen

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 26. maj 2012 21:04

Det virker for mig med Safari, men ikke Firefox

Susanne Houd

Indlægaf Susanne Houd » lør 1. sep 2012 17:19

Paul Erik skrev: Jeg har fået en Mac, men jeg kan ikke få java til at virke. Nogle hjemmesider bliver ikke vist rigtigt. Normal siger Mac at de anbefaler safari - men min netbank understøtter ikke Safari men kun Firefox. Hvordan får jeg mit java til at virke i Firefox?

Loa78

Indlægaf Loa78 » ons 6. feb 2013 18:03

Hej..
Jeg har lige fået lagt den nye Mounten lion på og kan nu ikke køre/instalere Java. Hvilket vil sige. ingen netbank/skat/e-boks

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 6. feb 2013 18:22

Hvad sker der, når du prøver at installere Java?
Hilsen Jørgen

Loa78

Indlægaf Loa78 » tors 7. feb 2013 05:37

Den downloader den og der kommer boksen frem som man skal klikke på for at installere den og alt det med at trykke okay og at den skal gennems..
Og når den så skriver installeret er okay og man lukker den ned og går ind i systemer for at rette på indstillinger liger den der ikke..
det er lidt som om den sletter ikke gemmer den nogen steder

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 7. feb 2013 16:43

Der er vist ikke så mange MAC-brugere, der kigger med i dette forum.
Da dit problem ser ud til at være et Java/Mac-problem, er det nok bedst at spørge i et decideret Mac-forum.
Du kan evt. prøve her: http://www.macforum.dk/forum/
Har du efterfølgende problemer med Firefox, kan du vende tilbage.
Hilsen Jørgen